måndag 6 juni 2016

Veckomatsedel v 23

Två veckor kvar till midsommar! Knappt sju veckor kvar till bröllopet! Nu lägger jag i en högre växel när det gäller vikten! Matsedeln ska följas bättre, allt ska skrivas upp, dagliga promenader, tre gympass i veckan och ett par löpturer ska väl göra susen?!

För mej spelar det ingen roll om det är vardag, helg, semester eller födelsedag. Jag följer programmet så gott det går året om, och trillar av banan titt som tätt. Men det gör inget! Huvudsaken är ju att man gör så gott man kan så ofta det går, en och annan avstickare har ingen större betydelse i det långa loppet. Jag följer inte VV som en tillfällig kur utan som ett sätt att leva och då blir det en och annan dikeskörning. Det är så livet är!

Så här ser veckans matsedel ut. Håll till godo!

Måndag: Pasta Carbonara Leggera 10 SP/ 10 PP
Tisdag: Krabb- och räkgratäng 8 SP
Onsdag: Kyckling med timjan- och senapssås 6 SP plus ris
Torsdag: Fylld Aubergine 4 SP
Fredag: Vitlöksräkor med ris 6 SP/ 5 PP plus ris
Lördag: Filé i dragon och senapssås 4 SP/ 5 PP plus ris
Söndag: Vegetarisk moussaka 6 SP/ 6 PP

Den där moussakan är min absoluta favorit! Den måste ni testa!!!

Ha en fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: