onsdag 13 april 2016

Tar lite hjälp...

I förrgår var det måndag och vägning igen. Återigen var det plus på vågen, bara 3 hekto men ändå. 4 hekto upp på tre veckor, när det borde vara neråt... surt! Om cirka 100 dagar gifter vi oss!

Det är svårt att hålla vikten. Många tycker det är svårt att gå ner till sk normalvikt, visst är det svårt och för mej tog det lång tid - men jag tycker att det är ännu svårare att hålla den nya vikten. och vill man som jag, gå ner lite till är det riktigt knepigt! Å då har jag att ta av.

Jag är inte smal, jag har kurvor och ligger på ett bmi precis under 25. Det finns fett både på mage och rygg att plocka av. Ett par-tre kilo till borde alltså inte vara någon omöjlighet. Det skulle förmodligen inte synas för andra, men för mej skulle det göra stor skillnad!

Så jag kämpar på. Jag tränar mina tre pass i veckan på Curves och visst känner jag att kroppen förändras, men likt förbenat är det fortfarande två magar och den övre minskar inte i omfång så det börjar se himla konstigt ut. Jag är alltså hyfsat smal i övrigt, men magen ovanför midjan är alldeles för stor. Och hur smal jag än blir så har jag ändå handtag på ryggen som jag avskyr!

Så nu tar jag hjälp! Nu ska fettet sprängas bort! Idag var jag tillbaka hos Maria på Total Hälsa och har påbörjat en behandling som heter Omorphia. 10 ggr ska två maskiner gå över mage och bröstrygg, så får vi se vad som händer. Det är ingen genväg, utan en hjälp på vägen. Jag ska fortfarande tänka på att äta rätt och träna, särskilt under behandlingen är detta extra viktigt, så får vi se om omfånget minskar. Den här behandlingen ska även vara positiv för oss med fibromyalgi, så jag hoppas på lite förbättring även där.

Ena maskinen spränger fettcellerna, den är riktigt skön och känns som massage. Den andra maskinen masserar runt de sprängda fettet och den känns som någon nyper en ganska hårt! Det gör ondare ju hårdare fettet är, på mej var det värst nedanför naveln. Jag som har en riktigt mjuk bullmage där trodde att det skulle vara värst uppe under bysten, men så var det alltså inte. Jag har mätt mej innan och tagit bilder och ska tillbaka på måndag. Jag tänkte mäta och fota inför varje behandling, så får vi se när det börjar hända något. Vissa ser skillnad direkt, andra efter ett par-tre gånger och andra efter sex-sju behandlingar. Det ska bli riktigt spännande att se när det syns något på mej!

Maria har fortfarande sitt erbjudande om 25% rabatt för alla grejer från K.Lundqvist. Gå in på hennes webbshop och ange Blogg25 i kassan. Där finns lite andra rabatter också, så det är bara att kika in och kolla.

Nu känns det ännu mer peppande att träna, springa och gå långa promenader med pälsbollen! Att veta att fettcellerna förbränns och försvinner ur kroppen för gott ju mer jag tränar känns toppen! Nu jäklar ska handtagen och magarna väck! Med bra mat, träning och Maria ska det äntligen hända något! Vänta ni bara! Resultatet kommer om några veckor  :-)

4 kommentarer:

  1. Såpass smal och med bra vikt som jag har, så har jag även med träning mitt ovanför midjan och handtag på ryggen. Åldern formar om en.
    Ska bli kul att se ditt nya smala!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där jäkla handtagen! Vi får se hur resultatet blir :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: