tisdag 23 februari 2016

Det går åt skogen!!!

Igår när jag ställde mej på vågen så kved den "bara en i taget!" eller om det var "kliv av!" den sa... hur som helst så hade både jag och Martin gått upp, igen!!! Två månader utan träning pga semester och operation börjar visa sej. Dessutom är det fel vecka i månaden och godissuget har varit enormt!!! Att ligga däckad i förkylning och då få hem inte mindre än TRE kartonger med godis/snacks fullbordade katastrofen.

Först kom det ekologiska nyheter från Markatta som skulle provas, salt och gott! Sen vann jag en massa härlig lakrits från Lakritsfabriken i Ramlösa som jag förstås inte kunde hålla tassarna borta från... och som grädde på moset kom ett paket från Viktväktarna med Amirs nya fina kokbok, men även lite gott förstås. Mycket godis blev det... och jäkligt gott var det! Vissa skulle kalla det synd och fusk, jag kallar det medvetet jäkligt korkat val! Men nu är det gjort och går inte att gör ogjort, bara att stryka ett streck och komma på bättre tankar.

Nu är det exakt fem månader kvar till bröllopsresan, så nu kör vi upp på banan igen! Igår började jag fylla i checklistan igen och så fort förkylningen är borta så ska jag tillbaka till Curves, för nu är det tre veckor sedan operationen och då var det ok att träna igen. Så nu är planen att hålla sej hyfsat inom de dagliga pointsen, bli frisk och komma igång med träningen igen. Nu har viktkurvan pekat stadigt uppåt och står nu på 61 prick. Det är alltså tre kilo som ska bort, minst! I min takt kommer första kilot gå på ett par veckor och sedan blir det 1-2 hekto i veckan. OM inte medicinen kickar in, då kanske det kan gå snabbare. Man kan ju hoppas  :-)

Veckomenyn finns ju, den görs varje vecka och läggs ut här på bloggen med SP och allt. Utmaningen är att skriva in den och allt annat jag äter i checklistan. Onsdagen är fulltecknad med sånt som är svårt att räkna, så den dagen blir som den blir. Men nu är det två ganska lugna veckor som gjorda för att komma igång igen. Så inga ursäkter alls finns det! Å jag har ju mitt mål, min klänning som ska bäras på vigseln. Den är inte figursydd, men så tunn att minsta skavank syns. Å sen ska jag ligga på ett kryssningsfartyg och sola, då vill jag ju inte ha en massa volanger här och där. Så nu kör vi!

Bröllopsform 2016, here I come!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: