måndag 27 juli 2015

Bästa tiden för viktkampen

Det är på semestern det händer! Jag vet att många av er inte alls håller med, men för oss är det faktiskt just på semestern som det är lättast att få bort kilona och jobba med sej själv och vikten. Det är då vi har tid, ork och lust och det visar sej verkligen på vågen. Mitt snitt ligger vanligtvis på under ett hekto i veckan och mitt mål var 2 hekto, men det blev faktiskt hela 7 hekto som försvann från min lilla kropp! Jag är såååå nöjd!

Detta strålande resultat trots en förlovning med champagne, två kvällar i sträck! God mat och en och annan glass får också plats i programmet och ändå blir det alltså minus. Vi har gått två promenader per dag, vilket blivit ca 12000 steg (ungefär en mil) och vilat däremellan. Snacka om semesterläge va? Kanske inte för de flesta andra, men oss passar det perfekt!

Nu satsar jag på 5 hekto till nästa vägning, vilket är väldigt mycket för mej, men jag ska göra mitt bästa. Då är jag nämligen fri guldmedlem igen om jag klarar det. Men vi ska på kryssning... så vi får väl se om planen håller. Kanske blir det hälften nu och hälften nästa vecka. Vi åker hem från paradiset imorrn, då finns det löpband om regnet blir för ihållande.  Men det finns också en massa jobb som ska göras och godsaker i skåpen...

Bröllopsplaneringen fortsätter. Jag har pratat med en guldsmed om hur jag vill att ringen ska se ut och vår kompis P som är konditor har lovat fixa vår tårta. Vi har lagt Arlanda bakom oss och fundera nu på ett helt annat alternativ.  Det kommer bli sååå bra!!!

Så nu kör vi vidare! Morgonens promenad är avklarad trots gråväder och 15 grader varmt, ikväll tar vi nästa. Vi är på gång!

Ps. Imorrn kör jag igång en kanontävling här på bloggen och på Du i Fokus idag har ni recept på en cool Regnbågstårta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: