onsdag 13 maj 2015

Ska bli så kul!

Jag är trött som en gnu efter att ha gått upp 6.15 imorse för att åka iväg på en pressfrukost. Men sånt är kul, så jag gnäller inte - bara konstaterar... å lika tidigt blir det imorrn och då är det ännu roligare!

Imorrn kl 9.30 rullar vi nämligen på båten i Grisslehamn för att sedan upptäcka Åland i nästan fyra dagar (vi har både larm och husvakt, så tänk inte ens tanken på inbrott). Martin som inte varit norr om Uppsala får alltså komma ända till Grisslehamn imorrn och kan sedan se fram emot att åka till Gävle nästa helg. Hans Sverige blir allt större  :-)

Ingen av oss har varit på Åland mer än någon halvtimme när man stannat till på kryssning. Så det enda jag vet och känner till är hur en av bänkarna i hamnen ser ut och känns att sitta på. Inte mycket att skryta med alltså. Imorrn vet vi betydligt mer!

Men det är inte semester vi ska på, det är faktiskt jobb. Det är Ålands turistbyrå som ordnat allt och gjort vårt program. Å det är ett program som heter duga!!! Ett par museum, något bryggeri, olika småbyar värda besök och en massa annat är inplanerat. Så någon dötid blir det inte! Den tid som eventuellt blir över går nog åt till att sova.

Tyvärr ska vädret bli ganska tråkigt. Imorrn ser det hyfsat ut, men är ganska kallt. Å sen blir det regn... så för att få så bra bilder som möjligt har jag varit iväg och köpt nytt minneskort till kameran. Det blir ju inte riktigt lika bra bilder med mobilen, även om det är bekvämt att bara ha den. Minneskortet som satt i kameran var fullt och jag orkade inte sitta och radera en bild i taget. Så jag åkte iväg och köpte ett nytt, stort, minneskort som nog ska räcka länge.

Så nu har vi allt vi behöver; kamera med nytt minneskort och bekväma skor! Självklart är datorn med, jag ska både blogga och jobba. Så jag hoppas att även ni ska få en bättre bild av Åland, ni som inte heller varit där, och sedan lockas att åka dit. Å ni som redan känner ön, får gärna tipsa om saker att se och göra  :-)

Nu måste jag jobba lite till, packa och fixa en massa grejer. Ha det bäst, så hörs vi imorrn - från Åland!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: