tisdag 5 maj 2015

Plötsligt händer det!

Ibland känns det som om livet går i skov, en period kan vara riktigt kämpig och sen vänder det plötsligt och positiva nyheter läggs på varandra. Så är det just nu, positivt alltså  :-)

Min kropp gillar inte vädret just nu, jag har sällan haft så ont faktiskt. Kylan, blåsten och väderomslagen är inte bra för oss med fibrolmyalgi. Så är det bara. Då är det extra trevligt när det händer kul grejer som värmer upp en lite. Igår började allt positivt direkt på morgonen och fortsatte faktiskt hela dagen. Jag reagerar lite fel när det blir mycket positivt på en gång, men det återkommer jag till...

Det var måndag igår och som vanligt på måndagar så börjar både dagen och veckan med vägning. Jag har ju gått upp de senaste två veckorna och min önskan var att ta brot hälften av det jag gått upp. Det blev bättre än så! 6 hekto var borta! I bästa fall kan jag ta de resterande två till nästa måndag, eller mer...

Sen öppnade jag mailen och där står det att Senior fått den lägenhet han tittade på förra veckan och nu alltså fått erbjudande om att skriva kontrakt på! Efter fyra år har han äntligen fått ett förstahandskontrakt på en etta här i närheten i ett områden han vill bo i. Av praktiska skäl har vi låtit mailen gå till mej och jag skickade snabbt vidare det till honom och fick tillbaka kommentaren OHERREGUD! Han var så otroligt glad! Å det var förstås jag med! Han flyttar redan 1 juni och då får jag tillbaka mitt träningsrum! Jag älskade mitt träningsrum och har inte alls varit lika motiverad att träna sedan jag fick flytta in grejerna i vardagsrummet efter hans senaste hemflytt. Nu kan jag flytta tillbaka igen, för gott!!!

Två bra grejer och klockan var inte ens nio. Då började katastroftänket, för sån är jag... så bra grejer... när ska smällen komma? Vad ska hända nu som är riktigt dåligt och jobbigt? För så har det varit tidigare, det har varit mer negativt än positivt. Ibland så mycket att jag inte ens hunnit hämta andan mellan katastroferna. Sedan jag träffade Martin har detta ändrats, men jag har fortfarande inte vant mej vid att saker och ting faktiskt kan vara bara bra. Bara för att det händer något positivt så behöver det innebära att något dåligt ska hända. Men tankar är svåra att förändra... är ni likadana?

Hände det något dåligt då? Nope! Inte en enda sak faktiskt. Tvärtom! Jag var på en jättemysigt presslunch på en båt med Strömmabolaget. Vi fick fantastisk mat medan vi åkte fram och tillbaka till Drottningholm. Härligt sällskap hade jag också. Men man blir trött av postiva reaktioner och värk, så jag tvärsomnade när jag kom hem och frös resten av kvällen. När jag fryser spelar det ingen roll vad jag gör, det blir inte bra förrän jag får sova ordentligt. Idag är jag ganska ok igen.

Sen hände det faktiskt en stor sak till, men det berättar jag om senare... 


1 kommentar:

  1. Sikta hela tiden på bra grejor! Händer det nåt bra, så händer det fler bra grejor! Och, nyfiken på nästa grej!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: