måndag 11 maj 2015

Det går ner och det går... upp...

Jag hade det på känn, men det är surt ändå... upp 9 hekto!!! Det var några riktiga katastrofdagar, plus den där veckan i månaden då man bara MÅSTE HA GODIS!!! Tråkigt nog så är det så att även om jag inte längre har någon större mens att tala om och knappt några andra pms-symptom heller, så blir sötsuget fortfarande stort. Att bränna bort slemhinnorna i livmodern och slippa mens är något av det bästa jag gjort men tyvärr tog det alltså inte bort sötsuget.

Man kan väl inte påstå att jag hade särskilt bra förutsättningar för ett minus heller... Pressfrukostar, luncher och middagar... och i onsdags var jag på pressevent med drycken Baileys. Vi fick smaka en massa bakverk och olika drycker/drinkar med Baileys i. Det var VÄLDIGT gott! Dessutom fick vi med oss några bakverk hem också... vad sägs om en sockermunk med en Baileyskola i... asså man dog nästan!

Helgen blev iofs bra men det räckte inte för att ta igen det jag sabbat dagarna innan. Men pluset kunde förstås varit mycket större med tanke på hur förra veckan såg ut med gott både på längden och tvären. Den här veckan blir bättre, tror jag... Två pressfukostar och en pressresa till Åland! Hjälp!

På torsdag kliver vi på båten till Åland för att uppleva ön och se allt man ska se där. Vi ska vara tvättäkta turister, med den skillnaden att någon annan talat om för oss vad vi ska se och göra. Och till viss del äta... Självklart är bloggen med! Ni ska få veta allt som är värt att veta om Åland, så blir ni kanske också lockade av att åka dit lite senare i sommar.

Men fram tills dess (och även över helgen) ska jag försöka sköta mej. Idag skiner solen och då blir det förstås långpromenad med Pälsbollen Baileys. Ni fattar varför han är döpt till det va? Japp, jag tycker att drycken är väldigt god!!! Å Pälsbollen passar alldeles förträffligt i sitt namn  :-)

Idag ska dessutom bli veckans enda dag med sol och värme, så jag kommer att jobba undan det jag kan snabbt som ögat så jag kan sitta i solstolen resten av dagen. Ikväll ska vi provbaka med Amarulla som är nästan samma sak som Baileys fast lite "nötigare" i smaken. Vi har fått en flaska för att testa olika recept till Morsdag som ska ut i magasinet. Så det kanske inte börjar så bra ändå...

Min viktkurva ser ut som mitt liv; det går upp och det går ner. Livet är en jäkla slalombacke faktiskt! Eller en bergådalbana kanske? Visst blir jag irriterad, men vad gör egentligen ett plus? Det var gott medan jag åt och jag njöt faktiskt, det får plusset vara värt. Jag vet ju att när sommaren kommer på riktigt och presseventen blir färre, så rasar vikten och snart är jag under 60 igen och nära mitt mål. I augusti väger jag som jag ska igen. Ingen idé att hetsa upp sej lixom, livet är som det är.

Vem har egentligen ett helt rakt liv? Jo, den som är död! Fast den har ju å andra sidan inget liv alls... Det har jag  :-)

1 kommentar:

  1. Det går väl upp och ner för oss alla, livet är ju så, och du har ju själv valt att gå på olika event och det smakar ju gott för det mesta ;)
    Ha en fin måndag! ♥

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: