måndag 20 april 2015

Inte så illa...

Vaknade av att Baileys satt och hulkade på Martins sida av sängen och jag hann precis fatta vad han pysslade med när han spydde på täcket. Stönade och tittade på klockan 07.13, tack så himla mycket! Hade kunnat sova minst en timme till! Istället var det bara att vira ihop täcket, ta det under armen och halvdöd gå ner för trappen och ladda tvättmaskinen med det.

När jag kom upp igen hade skithunden somnat om på min kudde... så jag la mej brevid och surfade på telefonen en stund innan duschen kallade. Vägning... det är ju måndag... det var inte så illa som det kunde ha varit. Bara 2 hekto upp! Allt under ett halvt kilo var bra, så jag är nöjd. Den här veckan är den stora utmaningen, med andra som fixar "maten" fram till söndag typ. Å mat blir det ju förmodligen inte så mycket av, mer småplock och smakprover.

Idag funkar allt bra, jag har precis ätit en varm macka till lunch, och till middag blir det sallad innan vi ska iväg till Cirkus och lyssna på Lara Fabian. Imorrn: ok frukost, lunchmacka på Grönans pressvisning och sen småplock på 3-4 andra pressvisningar under dagen. På kvällen sallad hemma. På onsdag är det ännu värre! Då äter jag pressfrukost med årets bagare och sen ska jag på 10-11 olika pressvisningar under dagen - alla med något gott tilltugg och god dricka. Dagen avslutas med att testa nån ny hamburgerost! Jag kommer gå upp flera kilo bara under onsdagen!

På torsdag har jag än så länge bara en pressvisning, tiden väljer jag själv och den är på Röhnisch som brukar ha nyttigare saker att bjuda på. Den dagen är alltså helt ok, med middag hemma. Å på fredag är det "bara" releasen av Babsans Bubbel. Lunch och middag hemma. På lördag blir det lunch med Loppi-gänget, det brukar alltid vara gott och glatt! Sen är det bara söndag kvar av katastrofveckan och då är det mat hemma som gäller.

Jag räknar alltså med upp till ett kilo plus nästa måndag, även om jag förstås ska försöka göra kloka val. Men det är baske mej inte lätt när företagen bjuder på en massa goda snittar, spännande godis och champagne, vin och en massa annat. Alkoholen ska jag tacka nej till fram till fredag, Babsans Bubbel måste jag ju smaka! Å tar man ingen alkohol är mycket vunnet, många sparade PP. Jag går mellan alla möten, det brukar bli 15000-17000 steg en sån dag. Nån annan motion hinner jag inte.

Så det blir en god vecka och spännande att ställa sej på vågen nästa måndag. Tur att det bara är tillfälligt och att jag vet hur man gör för att ta bort det där pluset som absolut kommer. Livet är en enda lång slalombacke, uppför!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: