torsdag 9 april 2015

Hört talas om Lara Fabian?

Lara Fabian är artisen som sålt 18 miljoner album, men ändå är rätt okänd i Sverige. Hon är också, vad man tror vår nästa världsartist i klass med Celine Dion. Så snart vet nog alla vem hon är  :-)

Men Lara Fabian är ingen nykomling, hon har faktisikt hållit på sedan 80-talet då hon vann en massa talangtävlingar. Hon var med i Eurovision 1988 och släppte sin första skiva 1991. Under 90-talet slet hon hund land och rike runt och 1999 släppte hon sitt första livealbum som gick direkt upp i toppen på franska topplistor. 

Lara Fabian är föddes Belgisk-Italienska, men bor numera i Kanada. henne röst är lite speciell och hon sjunger på en mängd olika språk. 2014 släpptes hennes senaste album och nu är det dags för henne att visa upp sej i Sverige för första gången.

Martin och jag har förmånen att vara där och lyssna på henne då. Det ska bli himla spännande! Jag tycker otroligt mycket om Celine Dion och Lara Fabian liknar henne en hel del i sättet att sjunga. Det lilla jag hört är väldigt bra!!! Kika in på Youtube och ta en liten titt, ni kommer gilla det!!!

Så jag räknar med att den 20 april få uppleva ett Cirkus som gungar av härlig musik. Jag har tackat nej till ett personligt möte med henne, det kanske var dumt av mej?


2 kommentarer:

  1. Ja men oj vad jag spelade henne mycket förut !!! hon hade jag helt glömt bort - rotar fram Spotify och dunkar på lite !
    Väldigt mycket Dion över henne, en stor stjärna i mina ögon
    Ha en härlig spelning, sen kanske du kan ångra att du inte tog den privata sittningen med henne, vars finns ångraknappen ??
    kram monika

    SvaraRadera
  2. Hon är den bästa kvinliga sångerska i Världen nu.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: