fredag 1 juni 2012

1 Juni

Kan ni fatta att det redan är Juni och första dagen på den första sommarmånaden. Hur fort gick inte maj? Swosch sa det, så hade 31 dagar passerat snabbare än ljuset. Första halvåret av 2012 har snart passerat och det är bara 206 dagar kvar till jul  :-)

Men det är bara 7 dagar kvar till Seniors student! Så den närmaste veckan kommer att gå åt till städning och planering av hans stora dag. Maten är beställd, hemmet nästan städat, dukningen är inköpt - så det mesta är faktiskt redan fixat. Allt för att inte stå där på fredagmorgon och ha allt kvar att fixa. Så vägrar jag att ha det, jag vill ha stressfritt!

Men faktum kvarstår att det finns ett gäng fulla tvättkorgar och skitiga sängkläder som ska tvättas och tas om hand. Det ständigt kaosartade sovrummet ska röjas så gott det går. Ganska skönt att det är halvtaskigt väder så att man får nåt gjort. Vi tänker dessutom ge oss själva tid för pill i naveln och kolla några filmer som vi spelat in.

Killarna jobbar hela helgen, nån måste ju tjäna pengarna  :-)
Men på onsdag har vi sagt att alla ska vara lediga och fixa det sista tillsammans.

Sådärja! Då ringde lilla mamma och sa att hon och min kusin som är på besök från Öland vill åka till Skärholmen. Så bra! Då får jag sällskap när jag ska köpa Seniors studentpresent. (...å slipper gå ut med hunden i regnet, men säg inget till Martin att jag smiter...)

Ha en riktigt bra dag allihop!


1 kommentar:

  1. Mina tankar är att ni alltid har att göra!
    Och du har så rätt när du skriver att maj bara rusade iväg...... vart tog den sköna maj vägen?
    Jag såg spåren igår, massvis med liljekonvaljer i skogen. Ha det gott i affärssvängen!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: