tisdag 8 maj 2012

Då är det dax!

Tisdagen som vi väntat på i säkert 7-8 veckor är äntligen här. Det tar så lång tid att förbereda en stängning av ett ställe, stänga det och flytta grejerna och förbereda en öppning på nytt ställe. Men nu är dagen D här och ikväll får vi se om vi gjort rätt. Spännande!

Solen skiner och allt känns väldigt bra. Förutom tre rejält pollenangripna herrar här hemma. Jag brukar reagera, men jag tror att jag mår så pass bra just nu att inte ens pollen biter på mej särskilt mycket. Visst rinner ögonen, men det är ganska hanterbart. Junior och Martin däremot är riktigt dåliga och Senior ligger snäppet bakom dem. Medicin hjälper, men inte särskilt mycket. Men imorrn kommer regnet och då lättar pollentrycket en hel del.

Innan vi åker till Haninge vid 14-tiden ska jag gå en långpromis med hunden. Vi går ensamma så kan Martin åka och handla under tiden och fixa lunch. När Martin går med oss, så går vi ganska snabbt och långt. När Baileys och jag går ensamma blir det lite långsammare och inte lika långt. Ofta hittar vi någon plats där han kan springa fritt en stund och leka lite. Då har man en lycklig hund som det bara lyser livsglädje om.

Sista dagen med sol gäller det att utnyttja, så frukosten blir ute på trappen och dagen spenderas så mycket det går i solstolen. Nu börjar jag få en frisk, fin färg i ansiktet och då känner man sej genast mycket snyggare  :-)

Hoppas ni får en riktigt fin dag allihopa! Håll tummarna för oss ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: