fredag 6 januari 2012

Trodde det var lördag idag :-)

Har gått runt hela dagen och trott att det är lördag och blev väldigt glad när det gick upp för mej att det faktiskt bara är fredag! Jabba! Jag vann en hel dag  :-)

Dagen igår var helt galen, allt gick i ett! Vi har ju sagt att just den här veckan är väldigt oberäknelig, igår fick vi beviset. Det var ju trettondagsafton och halvdag för "normala" människor, så vi undrade om det var någon idé att ja öppet överhuvudtaget. Men men, vi var ju ändå hemma och betalar för lokalen, så varför inte. Det kunde ju vara så att folk tog chansen att skriva in sej just för att det var halvdag. Och visst blev det så! Förra veckan hade vi ca 39 medlemmar på första klassen, vilket är väldigt bra för att vara mellan jul och nyår. Igår kom det 62! Det bara vällde in medlemmar, både nya och gamla. Det tog aldrig slut. Var kom de ifrån? Hade det med artikeln att göra tro? Helt galet! Men jättekul! På andra klassen var det mer normalt och det var ganska skönt efter den chocken  :-)

Frågan är vad vi kan vänta oss nästa vecka... då när alla är tillbaka från sina ledigheter och ska ta tag i sina nyårslöften. Jag har en känsla av att vi hamnar uppåt en 80 pers eller så. Å då kommer lite ångest... klara vi att ta hand om så mycket folk så att alla ska känna sej välkomna och sedda? Jag hoppas det.

Gårdagen var alltså lite kaotisk och vi var helt slut när vi kom hem. Senior är på skyttetävlingar tom söndag och Junior var hos en kompis, så vi däckade i varsin soffa och glodde på dumburken tills vi slocknade. Å idag var det bara att ta hand om resterna från gårdagen. Vi har gjort nya skyltar till alla våra ställen, skickat veckobrev, planerat in de stängda dagarna under våren och kikat lite på semesterplaneringen. Jag tvättar maskin efter maskin... jag hade fyra överfulla tvättkorgar att ta hand om. Jag har helt enkelt struntat i att tvätta sen innan jul eller nåt. Det var alltså dax, väldigt mycket... På två dagar har jag kört fem eller sex maskiner och det hänger tvätt överallt.

Vi fiskade upp Junior vi Ekeröfärjan och åkte till Skärholmen på eftermiddagen. Hans mobilräkning börjar bli lite för hög så vi bestämde oss för att nytt abonnemang på hans telefon. Sånt är enklast att göra direkt i butik, så nu är det fixat. Vi kollade runt lite på rean och tog en glass på Mc Donalds innan vi åkte hem igen.

Under dagen idag och igår har vi dessutom haft ett extra öga på datorn och skyttetävlingarna i Sävsjö. Det har gått jättebra för Senior. Igår persade han med 7 poäng och idag matchade han det. Vi får väl se om han kan knipa ytterligare någon poäng imorrn, då det är sista dagen. Han har skitkul och trivs som fisken där borta.

Här hemma blir det myskväll med Junior. Vi ska äta räkor och avocado och kolla på nån film. Jag är väl den enda i världen som inte sett Narnia, så den ligger på väntelistan. Vi får väl se vad det blir. Jag är nöjd bara jag får vara hemma, ha mina närmaste hos mej och bara krypa upp i soffan med hunden. Mer än så behöver jag inte.

Så nu vet ni varför jag lyst med min frånvaro lite. Nästa vecka blir nog ännu värre, men det är helt ok  :-)

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: