lördag 12 juni 2010

Städångest... igen...

När Senior slutade grundskolan fick han välja hur han ville firas. På Öland firar man nian mer än studenten eftersom man flyttar hemifrån för att gå i gymnasiet. Så killarnas kusiner har firat stort och vi ville ge dem samma grej. Senior ville ha en kall buffé där vi bjöd in alla till Öppet Hus. Junior fick samma val, men ville hellre ha en mindre tillställning med skaldjur och bara närmaste familjen. Så igår var vi och köpte kräftor, krabba och räkor. Bröd och sallad mm. Idag kom jag på att man faktiskt måste städa vardagsrummet för att vi ska kunna sitta där... smart att komma på det samma dag, när man dessutom ska iväg på eftermiddagen... Men vem har sagt att jag är smart???

Den sista tapetvåden sattes upp hallen/trappen här omdagen, nu skulle alla taperester ut i förrådet tillsammans med annat byggmaterial och annan "skit". MEN för att kunna ställa in det i förrådet måste det städas där först. Martin börjde röja där i början av veckan och tog tag i det igen nu på förmiddagen. Medan han höll på där röjde jag vardagsrummet. När jag städar, städar jag ordentligt. Då handlar det inte om lite småplock och en dammsugning, nä då röjer jag lådor, skåp, slänger och tar bort så mycket jag kan. Jag gillar ju att slänga och skapa mer utrymme.

Nu ska vi sälja en skänk som tar för stor plats i vardagsrummet. Men för att kunna fota den måste den plockas ur och torkas av, annars blir det ju ingen bra bild. När den är såld, ställer vi tillbaka pianot på ursprungsplatsen och köper ett mindre skåp som får bättre plats. Jag har hittat ett på Tradera som jag vill ha.

Iaf... naturligtvis hann vi inte städa klart. Klockan 14.00 skulle vi nämligen sitta på simtävlingar resten av eftermiddagen. Vi hade iofs inte behövt åka bägge två, jag kunde ju ha stannat hemma och städat. Men nu blev det så. Nu är det ju ändå så att det "bara" är mina och Martins föräldrar som kommer och äter hos oss. De vet ju hur vi har det. Men det skulle ju vara trevligt om det fanns plats att sätta ner häcken och sitta ner och äta... eller hur? Nu kan man det hjälpligt, resten får vi hjälpas åt att röja när vi kommer hem.

Städångesten är total. Det blev lördag lite för fort... blä!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: