söndag 10 januari 2010

Martin fyller år idag!


Idag fyller Martin 37 år! Vi firar inte detta särskilt mycket just idag, men på lördag ska vi gå på teater och sen äta middag nånstans i stan. Sen blir det stort kalajs när jag och Junior fyller år i slutet av månaden. Men våra föräldrar har iaf varit här och ätit, så liiite har vi firat.

Igår åt vi Taco och det behövs knappast ett geni att förstå att sån mat inte är så bra när man är dålig i magen. Men guuuud va gott det var. Eftersom jag inte får behålla någon mat i kroppen mer än max en timme, så är jag konstant hungrig. Kroppen hinner dessutom inte ta upp någon näring, så jag är supertrött också. Men idag åt vi lax och potatis till lunch och nu har jag iaf inte varit på toa och det var iaf 3 timmar sen. Jag känner hur tarmarna rör sej och hör hur magen låter, men än så läånge är det ganska lugnt. Så i bästa fall får jag behålla maten den här gången.

Förmiddagen gick åt till att städa bort julen. Igår tog jag alla tomtar (105 st) och idag åkte granen och alla ljusstakar. Efter att ha stuvat undan allt i källaren och dragit ett varv med dammsugaren, såg det faktiskt hyfsat ut här hemma. Så pass att vi kunde ta hem våra föräldrar iaf. Vi hade ju städat av innan vi åkte iväg, så jag förstår inte hur det kunde vara så stökigt nu? Nu är det iaf ok!

Nu på eftermiddagen har vi redigerat bilder som ska skickas till framkallning. Jag älskar fixa album med biljetter och annat smått och gott. Hade tänkt att sitta med detta nästa helg, så att de medlemmar som vill kan titta i det på lektionerna vecka 3. Det är många som följt vår resa och som säkert vill se bilderna också. Vi kanske är för personliga med våra medlemmar, men det tjänar vi nog bara på i längden. Vi gillar dem och hoppas att det gillar oss också :-)

Vi har tagit nästan 1000 bilder, men bara 500 skickas för framkallning. Sen ska några förstoringar beställas också och sättas upp på väggen. Ska göra en vägg i hallen med bara foton på djur från Afrika och Indien. Det har ju blivit några nu...


Men nu ska jag nog ta en lur på soffan, jag är TRÖTT och fryser!

Gonatt!


.

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem igen;-)
    Och GRATTIS till Martin!
    Ser ut att ha varit en underbar resa ni gjort.
    Så fina bilder..
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: