måndag 29 januari 2018

Matsedel v 5

Januari är över och vi går in i årets kortaste månad. Februari är nog även årets tråkigaste månad... så det är ju tur att den är kort. Men det är också sista vintermånaden, sen ska alltså våren vara på g. Me like!!!

Förra veckan var det fullt ö och det syntes på vågen, lite plus blev det allt. Men men, det räknade jag med och jobbar snabbt bort igen. Nu har jag återigen kunna träna ordentligt, även om svanskotan och ryggen fortfarande gör lite ont så är det uthärdligt. Nu vet jag att inget är trasigt utan att musklerna tog smällen och det känns iaf lite bra.

Det händer kul grejer även denna vecka! På onsdag sitter jag i publiken på finalen av Svenska Biggest Loser. Då är det även min födelsedag, som jag alltså väljer att fira i en tv-studio. Och på lördag firar jag och min älskade man att han har stått ut med mej i hela tio år! Att stå ut med honom är inte så svårt, det är nog värre att stå ut med mej faktiskt...

Här är veckans matsedel med kalas och allt!

Måndag: Pasta med bönröra 2 SP Flex plus pasta
Tisdag: Krabb- och räkgratäng 7 SP Flex
Onsdag: Örtfylld kyckling 3 SP Flex plus ris
Torsdag: Snabb kasslergratäng 6 SP Flex
Fredag: Broccolipizza fr 10 SP Flex för hela!
Lördag: Lasagne 6 SP Flex
Söndag: Fläskfilegratäng med granatäpple 6 SP Flex plus ris

Å eftersom det är min vår årsdag på söndag så blir det även efterrätt till kärleksmiddagen: Marängrulle med hallonfyllning 6 SP för hela

Alla rätter utom pizzan passar toppen till matlådan, så passa på att laga mycket av allt! Ha en riktigt fin vecka  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: