måndag 11 december 2017

Matsedel v 50 - med nya WWFlex

Så var det dax igen att uppgradera Viktväktarnas kostprogram. Detta brukar göras vart annat - vart tredje år för att programmet ska vara så hälsosamt och effektivt som möjligt. Man uppdaterar alltså inte för att jäklas med oss medlemmar, utan för att följa den senaste forskningen.

Lite förenklat kan man säga att nya programmet heter Flex, en del livsmedel blir Noll SP och att man får färre dagliga SP att röra sej med. Man kan återigen spara några SP per dag till tex helgen. Jag kommer att skriva mer om detta och mina tankar kring nya programmet under veckan, när jag testat det lite mer.

Här är iaf veckans matsedel, men både gamla och nya SP  :-)

Måndag: Pasta med grönsaker och fetaostkräm 4 SP/ 4 SP Flex plus pasta
Tisdag: Fiskgratäng i paprikasås 5 SP/ 3 SP Flex plus potatis
Onsdag: Kyckling med zucchinirullar 4 SP/3 SP Flex plus pasta
Torsdag: Pasta- och kasslergratäng 10 SP/10/SP Flex
Fredag: Tacogratäng 17 SP/13 SP Flex
Lördag: Mango- och fläskfilegryta 8 SP/8 SP Flex plus ris
Söndag: Räkor med grönsaker och saffranssås 3 SP/2 SP Flex plus pasta

Adventsbonus: Mjuk Pepparkaka 19 SP/13 SP Flex

Bra matlådemat den här veckan är fiskgratängen, kycklingen med zucchinirullar, kasslergratängen, tacogratängen, fläskfilegrytan och räkorna i saffranssås. Nästan alla rätter alltså  :-)

Å kakan är jättegod!

Ha en fin vecka, det ska jag ha!


2 kommentarer:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: