måndag 23 oktober 2017

Matsedel v 43

En underbart härligt solig helg är till ända. Det har varit helt galet, med långa dagar och många intryck - men så kul! Kroatien är verkligen härligt och ett ställe att åka tillbaka till!

Efter en helg med noll koll på maten, ingen träning bara promenader så var jag redo att ta tag i mej igen. Det gick sådär... Idag är det lugnt, träningen hinner jag med och jag njuter av en hyfsat ledig dag hemma med pälsbollen. Men imorrn är allt igång igen och veckan är helt galen! Det är precis som att alla ska göra allt den här veckan, så höstlovet kan bli helt ledigt. Jag är ju inte beroende av lov längre, så jag har samma tempo som vanligt men "drabbas" ju av andras planering  :-)

Så det är fyra överfulla dagar innan det blir helg och ledigt igen och nästa vecka är det nästan inget alls inplanerat. DÅ blir det både promenader och träning! Och en tur till Ullared medan bilen servas.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med spenat och fetaost 3 SP plus pasta
Tisdag: Fisk i paprikasås 5 SP plus potatis
Onsdag: Krämig kyckling med champinjoner 5 SP plus pasta
Torsdag: Kassler i ugn med broccoli 5 SP plus potatis/pasta
Fredag: Räkor med grönsaker i ugn 2 SP!
Lördag: Afrikansk Gryta 2 SP plus ris
Söndag: Moussaka fr 5 SP

Denna vecka är favoriterna många! Typ allt... men det som passar bäst i matlådan är Kycklingen, Kasslern, Afrikanska grytan och Moussakan. Gör mycket, så goda matlådor!!!

Ha en fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: