onsdag 18 oktober 2017

Imorrn får jag sooool!

Imorrn drar jag på jobbresa till Kroatien. Ni som reser lite då och då vet hur mycket man vill ha gjort innan man åker iväg, "att-göra"-listan är en mil lång! Vi får väl se hur mycket jag hinner...

När jag reser bort vill jag gärna ha all tvätt fixad, undanplockat och dammsuget. Jag vill komma hem till ett städat hem och kunna slänga mej i soffan utan att plocka bort en massa grejer först. Jag vill även ha en tom mailkorg så gott det går. Eller... tom är den ju aldrig, men jag vill ha svarat på allt som behöver svaras på och skickat allt jag själv behöver svar på. Bloggen är ju alltid med mej så den låter jag vara som den är, förutom veckomatsedlarna - dem lägger jag in ett par veckor i förväg. Magasinet däremot vill jag ha förjobbat så mycket det går så jag kan släppa det helt och hållet. Jag vill även betala alla räkningar och ha koll på sånt.

Hur mycket har jag hunnit då? Mailen är faktiskt otroligt nog färdig! Där är allt genomgånget, svarat och skickat. Jätteskönt! Magasinet har färdiga inlägg ända tills på tisdag. Så det kan jag också i stort sett släppa. Bara städningen kvar... räkningarna och dagens blogginlägg. Martin ska ju vara kvar hemma, så det där med att städa är inte jättenoga... men vi städar lite olika och just dammsugningen vill jag iaf ha fixat innan jag åker.

Så läget känns ju faktiskt under kontroll! Resväskan ligger mitt på vardagsrumsgolvet och ska gås igenom en gång till. Jag tänkte bara ha handbagage så det gäller att kolla att allt är med. Det som missas går ju iofs att köpa där. Naglarna är fixade och jag kom otroligt nog ihåg att växla lite pengar idag när jag var i stan.

Just den här resan ser jag fram extra mycket emot. VM i Olivplockning på ön Brac i Kroatien, mycket galnare kan det ju inte bli. Det ska bli väldigt roligt och annorlunda! Jag landar i Split runt lunch imorrn och då ska det vara 23 grader varmt och sol. Så skönt! Jag åker taxi till hamnen och tar båten över till Brac som tar 50 minuter. Sen åker jag en annan taxi till hotellet i Supetar. Snabbt ombyte och sedan välkomstmiddag direkt. På fredag och lördag går VM av stapeln i två olika grenar och på lördag är det galamiddag med prisutdelning. Å på söndag åker jag hem till kylan igen.

Självklart kommer jag både att blogga och instagramma under resan. Det kommer bli en galen resa, så häng med  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: