söndag 6 augusti 2017

Aldrig mer Jensens Boefhus!

Jag gav dem en chans till, men den tog de inte heller... jag pratar om Jensens Boefhus som gjort bort sej igen och nu var det absolut sista gången jag gick dit. Aldrig mer!

Jag är inte den som kritiserar i onödan och jag kritiserar heller aldrig utan att komma med förslag på förbättringar och ger alltid en andra chans. Därför gav vi Jensen på Mäster Samuelsgatan i Stockholm en ny chans efter att ha fått ett otroligt dåligt bemötande förra våren. Maten var god och vi tänkte att det dåliga bemötandet var en engångsföreteelse, alla kan ju ha en dålig dag. Så vi besökte Jensens på Vasagatan i september förra hösten för att äta mat innan en teaterföreställning på Oscars.

Vi kom i god tid och skulle ha gott om tid på oss att äta, betala och sedan promenera den korta vägen bort till Kungsgatan. Vi fick beställa hyfsat fort och maten var ok, det där med läsk i plastglas är som det är... men sen hände något, eller rättare sagt hände inget. Trots att vi sa till flera gånger så fick vi inte betala! Det kom ett större gäng om kanske 20 personer som en stackars kille fick ta hand om själv medan några andra stod med armarna i kors, det var förmodligen han som skulle tagit hand om vår betalning men fick lite annat att göra. Efter ett antal tillsägningar från oss utan framgång reste vi oss och sa i kassan att vi försökt betala i snart en timme och nu var sena till teatern och tänkte gå! DÅ blev det fart på dem och helt plötsligt var felet vårt!

Jag skrev ett mail till restaurangchefen som ringde upp mej ganska omgående och fick kompensation i form av presentkort för en ny middag. Ok sa jag... två dåliga besöka av två möjliga... men jag ger det en tredje chans. I fredags var den chansen... och det föll ju platt igen. Vi gav Jensens på Mäster Samuelsgatan en ny chans och det såg lovande ut med ganska lite folk och mycket personal. Men det gick snett redan från början tyvärr... vi blev placerade men sen hände inget mer. Vi försökte påkalla uppmärksamhet flera gånger för att beställa, men ingen såg oss eller nonchalerade oss. Efter ca 20 minuter tröttnade jag och gick fram till kassan och frågade om de kunde kolla hur mycket våra presentkort var värda. Vi fick veta summan och då sa jag bara "Tack, så bra - då blir någon glad när jag ger bort dem eftersom ni inte bryr er om att ta upp vår beställning ens. Så vi går någon annan stans!" Och sen gick vi och åt sushi istället.

Den här gången kommer jag inte ens att klaga på hos Jensens, jag vet ju att det inte blir någon skillnad och fler presentkort vill jag inte ha. När jag skrev om detta på instagram var det många som höll med men trodde att de var ensamma om upplevelsen eftersom så många äter där och inte sagt något negativt. Men det är tydligt väldigt många som är missnöjda med den icke existerande servicen och att allt tar sån otrolig tid där. Så det var sista gången vi satte vår fot på någon av Jensens Boefhus och jag hoppas att ni också klagar om ni blir dåligt behandlade. Vi betalar faktiskt för service, vi äter inte där av vänlighet...

6 kommentarer:

  1. Var på Jensens i Jönköping för några år sedan. Vi hade beställt bord i god tid för att hinna med bion men fick inte sätta oss eftersom alla menyer var upptagna! När vi väl fick ett bord dröjde det en evighet innan vi fick beställa. När maten kom var mina grillade grönsaker kalla och köttet inte som jag beställt (blodigt ist för genomstekt). När vi klagade (det dröjde innan vi fick kontakt med någon i personalen) var det ett snorkigt svar vi fick. När vi skulle betala klagade vi igen och blev erbjudna en gratis dessert men vi förklarade att eftersom kvällen redan blivit förstörd ville vi inte göra det värre genom att missa filmen också.
    Ett bedrövligt ställe som jag aldrig någonsin ämnar sätta min fot på igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår dej! Man kan väl hoppas att de läser detta...

      Radera
  2. jag har faktiskt både bra och dåliga upplevelser av jensens.
    I örebro har vi ätit flera gånger och alltid blivit fantastiskt bemötta och det har inte tagit särskilt lång tid för något. Och maten har varit perfekt. I Göteborg som vi bor i nu har vi ju flera st jensens och den på frölunda torg har jag fått uppleva samma sak som dig, att allt tog en sån enorm tid. Jag och sambon skulle luncha ihop och tog en sådan meny där man får rabatt om maten inte kommer i tid. 1 minut innan tiden tagit slut på timern så fick vi maten. Så de lyckades ju med det. Men när vi skulle betala sa vi till 5 olika personal men ingen kom och tog betalt. Så jag och sambon gick faktiskt bara där ifrån. Vi fick ingen uppmärksamhet när vi ens gick fram till kassan, så då sket vi i det.

    Inne i stan vid nordstan har de även ett jensens där har de trevlig personal men allt tar tid. det tar tid att få bord trotts att det finns bord lediga, det tar tid att beställa, man får drickorna sen tar det ytterligare en lång stund innan man får maten men där är de därimot väldigt snabba med att ta betalt.

    Så det verkar som att det är väldigt olika beroende på vart man kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi borde också bara gått iväg... men man är ju så där präktigt svensk och ska göra rätt för sej. Eller hur?

      Såklart är det olika och finns även bra ställen, men när man testat tre gånger och misslyckats alla tre - då ger iaf jag upp.

      Radera
  3. När vi skulle betala klagade vi igen och blev erbjudna en gratis dessert men vi förklarade att eftersom kvällen redan blivit förstörd ville vi inte göra det värre genom att missa filmen också.


    เย็ดสาว

    SvaraRadera
  4. Thank you for sharing valuable information nice post,I enjoyed reading this post.

    ดูหนัง

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: