måndag 17 juli 2017

Matsedel v 29

Måndag igen och minus på vågen igen! Det är så otroligt skönt att ha fått tillbaka kontrollen på kroppen och känna energin återvända. För så funkar jag; med "fel" vikt mår jag sämre... å nu närmar jag mej "rätt" vikt igen och mår bättre  :-)

Men den här veckan innebär en del utmaningar. På söndag firar vi vår första bröllopsdag och den ska firas hela helgen med en kryssning till Gotland. Vi kliver på Birka Cruises på fredag, är på Gotland på lördag och hemma igen på söndag. Det ska bli sååå mysigt! Just vatten, båt och kryssning har lixom blivit synonymt med vårt äktenskap.

Här är veckans matsedel, som vi kommer att följa så gott vi kan:

Måndag: Pasta med zucchini & fetaost 3 SP plus pasta
Tisdag: Fisk i ugn med kräfttzatziki 4 SP plus potatis
Onsdag: Fläskfile med champinjoner 6 SP plus pasta
Torsdag: Varm pastasallad 2 SP plus pasta och sås
Fredag: Grillade räkor med jordnötssås 13 SP för hela kalaset!
Lördag: Taco med hemmagjord tacokrydda 0 SP
Söndag: Vitlökskycklinggryta 4 SP plus pasta

Jag måste verkligen slå ett slag för alla rätter denna vecka! Fläskfilen med champinjoner är bara så god och den varma pastasalladen det fräschaste vi kommit på i sommar. De grillade räkorna funkar till vilken fest eller bbq som helst och kycklinggrytan är kanon till matlådor!

Å så tacokryddan... som är så enkel att göra, mycket godare än den köpta och nästan gratis! Gör den bara!

Ha en fin vecka och helg - det ska vi verkligen ha!
Häng med på instagram @marlenerinda för bilder från Gotland  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: