fredag 19 maj 2017

Så mysigt på Ångbåtsbryggan

Äntligen kom solen och värmen till Stockholm - som vi väntat och längtat! Den här tiden på året duggar säsongsöppningarna tätt och den här veckan har hela Strandvägen kommit till liv igen. I onsdags var jag på öppningen av Ångbåtsbryggan, vilket mysigt ställe!

På 60-talet inleddes arbetet med att bevara de ångfartyg som fanns kvar. Man har lyckats bevara tio stycken och fyra av dem finns nu till allmän beskådan på Strandvägen på kajplats 18 i Stockholm. Ångbåtsbryggan är en unik mötesplats med både en flytande restaurang och museum. Man kan sitta inne eller ute, allt beror på vad man vill ha och hur vädret är.

Just i onsdags var det lite grått men hyfsat varmt. Jag var med som sällskap till Camilla som skulle fota röda mattan och minglet. Eftersom det var lite väskor och kameror så valde vi ett bord inne där vi fick plats med alla grejer. Medan Camilla jobbade fick jag se arbetet inne på båten och se gästerna anlända vartefter. Själva festen var längst fram, i Skaldjursbaren. Där serverades bubbel, ostron, räkröror, scampi och en massa annat gott. Scampin var nog den godaste jag ätit!

Jag överdriver inte om jag säger att alla var där, för så var det! Jag träffade många som jag inte träffat på väldigt länge och stannade längre än jag tänkt. När Bert-Åke Varg dök upp var det ett väldigt kärt återseende. Vi har känt varandra i nästan 30 år och hållit kontakten under alla år, han och hans Juliana är så troligt fina. Där var också Arne Wiese, Ulf Elving, Annelie Rydé, Edward Blom med fru och alldeles nyfödd bebis, Göran Gabrielsson, "Judith och Judith" och många många andra. Stämningen var otroligt hjärtlig och kvällen blev nog rätt sen för några...

Maten var supergod och stället är jättemysigt - så till Ångbåtsbryggan kommer vi tillbaka. Då ska jag ta med mej Martin och testa a la carte menyn. Det ska bli så mysigt! Strandvägen på sommaren är helt fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: