måndag 22 maj 2017

Matsedel v 21

Sommaren kom! Solen har skinit flera dagar i sträck och det är varmt! Sommarkläderna har kommit fram, kvällarna är ljuvliga och de allra flesta av oss njuter så mycket det vara går. Äntligen!

Jag vet inte hur det är med er, men jag får så otroligt mycket energi och orkar så mycket mer när det är varmt och soligt. Helt plötsligt känn allt så mycket enklare. Träningen är roligare, maten är godare och promenader blir längre.

Just den här veckan ska bli väldigt skön. Idag står det träning på schemat och en dag framför datorn. Imorrn ska jag vara på Selma SPA hela dagen och bara ha mysigt och sen är det ju långledigt i helgen. Även om jag gör det jag brukar, så är Martin ledig och det gillar jag!

Här är veckans matsedel:

Måndag: Frittata med pasta och zucchini 11 SP
Tisdag: Fisk i ugn med grönsaker 3 SP plus potatis
Onsdag: Kyckling med timjan- och senapssås 6 SP plus ris
Torsdag: Kryddig lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Fredag: Zucchinipasta med tomatsås 1 SP!!!
Lördag: Snabblagade curryräkor 2 SP plus pasta
Söndag: Kassler i ugn med broccoli 5 SP plus pasta/ris

Kristhimmelbonus:
Lätt Kladdkaka 22 SP för hela kakan
Lätt Rabarberkaka 12 SP för hela kakan

Ha en riktigt härlig ledighet och njut av de vackra vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: