måndag 17 april 2017

Matsedel v 16

Påsken är så gott som över och jag lyckades faktiskt gå ner ett par hekto istället för upp som jag trodde. Å andra sidan har vi knappt ätit någon sk påskmat utan hållit oss till vår planerade veckomeny. Påsk-/midsommar-/julmat är ju inte så där otroligt upplyftande direkt...

Några promenader har det också blivit. Vi var till stan i lördags och fick massor med steg och har tagit våra hundpromenader som vanligt. Så det har nog också hjälp vågen att inte peka uppåt. Den här veckan blir det värre... jag åker till Milano ons - fre och har ingen större koll på maten då och på lördag är det fest!

Här är veckans matsedel (som den var tänkt innan jag bokade upp annat):

Måndag: Pasta med spenatsås 2 SP plus pasta
Tisdag: Vitlöksräkor 6 SP plus ris
Onsdag: Kyckling med tomatsås 4 SP plus pasta 
Torsdag: Stroganoff 3 SP plus pasta
Fredag: Räkor och grönsaker i ugn 2 SP
Lördag: Vitlöksdoftande fläskfiléwok 5 SP plus ris
Söndag: Dillkyckling 3 SP plus potatis

Jag ska lapa så mycket sol jag bara kan under de få timmar jag är i Italien. Stockholm +/-0 - Milano +16-18... jag vet ju vilket jag föredrar! Hoppas ni får en fantastisk vecka - det ska jag ha! Häng med på instagram @marlenerinda för soliga Italienbilder och experiment från vårt kök  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: