söndag 9 april 2017

Försöker komma ikapp

Solen skiner och det är så härligt ute, trots att det blåser en del. Efter en fullbokad period då jag även varit väldigt trött har jag idag passat på att komma ikapp lite. Halva dagen gick åt ute, så nu är iaf alla julslingor borta  :-)

Vi är fortfarande lite "dagen efter" här hemma. Även om vi inte befann oss mitt i attentatet i fredags, så är man ändå berörd på något sätt. Jag var på Drottninggatan bara någon timme tidigare och hade jag inte hunnit stoppa Martin hade han kommit dit strax efter allt hände. Vi har flera bekanta som befann sej på gatan eller i närheten och har vänner som jobbar i husen runt Drottninggatan. Klart som sjutton att man är berörd!

Under senaste veckorna har jag varit enormt trött och inte känt igen mej själv. Förklaringen fick jag i onsdags och det berodde tydligen på folsyrebrist och för låg dos Levaxin. Efter 4-5 dagar med medicin mår jag mycket bättre och känner att det finns hopp om livet igen. Igår började jag plocka lite här hemma, dammsög och gick igenom alla dessa högar som ständigt växer hemma hos oss. Det är fortfarande långt ifrån städat, men iaf mycket bättre!

Jag har mängder med texter att skriva och mail att svara på, men allt blir på nåt sätt oviktigt efter fredagens händelse. Men nu känner jag mej redo att ta tag i även detta och med en helt obokad vecka framför mej så ska jag nog lyckas komma en bra bit. Om jag bara kommer ihåg vad det är jag ska göra. Jag har en benägenhet att komma på saker jag måste göra när jag ska sova och sen när jag väl sätter mej så har jag glömt allt... jag försökte skriva upp alla grejer men kom inte på en enda grej... men mailen ligger jag alltid efter med, så det är ett säkert kort att börja där.

Så nu ska jag sätta mej och göra matsedlar fram till augusti tror jag, det är så himla skönt att ha det klart. Sen lägger jag in dem här på bloggen 2-3 veckor i taget, så slipper jag tänka så mycket på det. Vi ska ut och åka en del och då är det skönt att ha detta klart.

Det är först nu när jag mår bättre som jag förstår hur dåligt jag faktiskt mått och hur trött jag varit. Nu hoppas jag bara att jag snabbt ska bli så pigg som jag vill vara så jag orkar springa igen. Jag har tränat regelbundet men knappt orkat ta mej dit och promenader har knappt varit att tänka på och det är inte likt mej. Så nu hoppas jag att allt ska bli bra igen. Jag längtar efter att känna mej stark i kroppen igen!

Idag njuter vi av solen, påsken ska tydligen bli väldigt tråkig med både regn och snö... så det gäller att passa på! Ha en fin söndagkväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: