måndag 20 mars 2017

Matsedel v 12

Vårdagjämning! Känns som ett väldigt vackert ord just nu. Drygt 3 månader till midsommar och många av oss planerar semester och hur sommaren ska se ut. Kanske även hur vi ska se ut...

Vi har fortfarande ingen aning om sommaren och det är bara två veckor kvar tills Martin måste lägga in sin semester. Det finns en massa lösa trådar ute, men inget är bestämt. Så vi får helt enkelt se hur allt blir, sommar blir det ju oavsett vilka planer man än har  :-)

Något jag däremot planerat är veckans matsedel. När jag planerar en matvecka vill jag att den ska vara varierad med både kött och vegetariskt. På vardagarna vill vi ha snabblagad mat som ger lite över till en matlåda dagen efter. Dessutom får det gärna vara få SP eftersom jag inte har så många att röra mej med per dag.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med spenat och fetaost 3 SP plus pasta
Tisdag: Fisk i ugn med kräfttzatziki  4 SP plus potatis
Onsdag: Frittata med pasta och zucchini 11 SP
Torsdag: Snabblagade curryräkor 6 SP plus ris
Fredag: Gulaschsoppa fr 11 SP för hela grytan
Lördag: Vegetarisk moussaka fr 5 SP
Söndag: Köttgryta 3 SP plus ris

Till våffeldagen:  Våfflor

Mycket gott hela veckan, särskilt måndag och söndag, men min favoriträtt får jag på lördag, det ser jag fram emot! Ha en fin vecka everyhopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: