söndag 5 mars 2017

Här rensas rejält!

För ungefär två veckor sedan fick jag nog och började rensa här hemma. Jag började överallt på en gång och kaoset var totalt! Nu är kaoset inte riktigt lika illa, jag har rensat ur massor, men jag är långt från slutet...

Jag vet inte ens var jag började, men jag tror det var i skåpen i vardagsrummet. Prydnadsgrejer, småskit och pryttlar som inte sett ljuset på flera år åkte ut. Stereon, högtalare, massor med CD-skivor och gamla kassetter lämnades hos pappa som får göra vad han vill med det. Luften kändes med ens mycket klarare.

I onsdags kom turen till mina garderober. Jag har två normalstora garderober, två fåtöljer och sex lådor, alla är tvärfulla. Nostalgin stoppades undan och röjningen påbörjades. Tre kassar senare var den första rensningen gjord och då hade jag inte ens kommit till lådorna... en del har jag satt ut på olika säljsidor, en del skänker vi till Second Hand och resten ska vi stå på loppis med. Nästan alla utrensade träningskläder har jag iaf redan sålt.

Det är faktiskt ganska sjukt hur mycket man samlar på sej. Å då tycker jag ändå att vi inte handlar hälften så mycket mot vad man ser att andra gör. Jag gillar ju inte ens grejer! När jag bodde i Afrika hade jag alla mina saker i en enda resväska och klarade mej hur bra som helst! Vad har hänt? Varför köper man saker som sedan bara blir liggande? Å det kan ju bara inte vara bara jag!

Men nu har operation utrensning iaf börjat och det känns jättebra! Nu ska bara allt organiseras lite så det blir lätt att ta med grejerna till närmaste loppis. Å sen är det bara att fortsätta röja. Den dagen vi lämnar vårt hus och flyttar in i en trea ska det gå snabbt  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: