torsdag 5 januari 2017

Smartaste början på semestern!

Det kom lite snö mellan tisdag och onsdag kan man väl konstatera... när man ska med ett flyg har man lite extra koll på väderläget och förbereder sej så gott man kan.

Vi hade superkoll och hade allt varit som vanligt hade vi åkt från Tumba i gooood tid för att säkert hinna med flyget. Nu var vi ännu smartare! Vi hade bokat hotell på Arlanda natten innan och kunde i lugn och ro köra dit innan värsta snön trillat ner. Så skönt!

Så under tisdagen fixade jag det sista medan Martin jobbade. När han kom hem runt lunch packade vi bara in oss och hunden i bilen och drog iväg. Hunden lämnades hos mina föräldrar och vi åkte till Best Western Park AirPort Hotel som ligger ca 10 min från Arlanda. Smartaste början på semestern konstaterade vi när vi såg hur mycket snö det kommit på onsdagmorgonen.

Vi parkerade bilen, som ska stå där under semestern och blev visade till ett jättefint rum. Personalen var supertrevliga och hotellet kanonfräscht! Vi åt middag länge och pratade med tjejen i receptionen en lång stund innan vi gick och la oss.

Martin gillade sängarna, sov gott och drog stora timmerstockar hela natten, så min sömn var inte så där jättebra... men men, man kan ju sova lite på flyget. Så frukost intogs redan kl 6 och flygbussen hämtade oss kl 7. Väglaget var bedrövligt och vi var väldigt glada att slippa köra själva.

Vi tog adjö av snö och kyla, för att ca 7 timmar senare befinna oss i värmen. Trodde vi...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: