måndag 23 januari 2017

Matsedel v 4

Vi är hemma igen och jäsiken va kallt här är! Två veckor med all-inklusive resulterade i ett nollresultat på vågen, inte så illa va? Man kan sköta sej även när man är på semester och har allt serverat, om man vill... Vi började året på bäst sätt, nu är det bara att fortsätta  :-)

Det är måndag igen, vilket betyder att jag är tillbaka på gymmet. Måndag, onsdag och fredag kör jag min halvtimma, om jag inte har något frukostmöte inbokat. Planen är 2 ggr i veckan, målet är 3 - går det så går det. Huvudsaken är att jag gör så gott jag kan och håller ut året runt, min kropp behöver det.

Nu är vi alltså hemma igen och tillbaka till veckoplaneringen. Här är veckans matsedel:

Måndag: Krämig citron- och vitlökspasta 6 SP plus pasta
Tisdag: Krämig fiskgratäng med räkor fr 4 SP plus potatis
Onsdag: Krämig tomatsoppa 3 SP för hela satsen
Torsdag: Hackad biff med paprika 5 SP plus ris
Fredag: Örtfylld kyckling  med tomat och oliver 4 SP plus ris
Lördag: Vegetarisk moussaka fr 5 SP
Söndag: Snabb lövbiffsgryta 5 SP plus ris

Nu rustar vi för kalasperiod, 4 födelsedagar på lika många dagar!

1 kommentar:

  1. Super gott. Krämig fiskgratäng ☺️ tack för en bra sida

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: