måndag 7 november 2016

Veckomatsedel v 45

Måndag igen och jag är kvar i Spanien ytterligare en dag. Här är varmt och skönt och jag har ingen större lust att åka hem till kylan. Schemat här har varit fullspäckat och vi har sett massor! Nu ska vi hem och sortera alla intryck och se om det kan bli några texter.

När jag kommer hem imorrn åker jag direkt till invigningen av Stockholms Filmfestival, innan jag får krascha i tv-soffan hemma. Å efter fem dagar med ingen koll alls är jag tillbaka på gymmet direkt på onsdagmorgon. Det är lixom enda sättet för mej. Inte tänka, inte vänta in eller försöka kompensera. Jag stryker bara ett sträck och kör upp på banan igen. Med ett gäng julbord framför mej är det enda sättet just nu. Träningen är ett måste! Matsedeln är också en otrolig hjälp!

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med zucchini och fetaost 3 SP plus pasta
Tisdag: Kassler i ugn med broccoli 5 SP plus potatis eller ris
Onsdag: Fisk i ugn med kräfttzatziki 4 SP plus potatis
Torsdag: Parmesangratinerad kyckling fr 4 SP plus ris
Fredag: Blomkålspizza 4 SP / 4 PP
Lördag: Köttgryta 3 SP plus ris
Söndag: Pasta med laxsås fr 6 SP plus pasta

Ha en fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: