onsdag 2 november 2016

Slå in julklappar och dricka glögg

Inatt kom första snön. Vi klarade oss ganska länge ändå kan man väl säga om man ska vara positiv och det ska man ju. Men det är svårt att vara positiv när  man avskyr snö och kyla, särskilt som det bara blir slask av eländet. Jag måste flytta!!!

Igår regnade och blåste det på tvären. Det skallrade i vinrutorna och vårt entretak blåste tom sönder. Martin var ute på vägen och fångade resterna av det. Baileys var snabbt ute och kissade i trädgården och låg sedan och sov resten av dagen. Jag lyckades ta mej ut till brevlådan, men mer uteliv än så blev det inte. Å det blir det nog inte idag heller... trots att jag borde åka in till stan och växla pengar. men jag chansar på att något växlingskontor har öppet på arlanda på fredagmorgon vid 5.30. Annars får det bli som det blir, för ut går jag inte!

Dagarna går rätt snabbt trots att man bara är inomhus! Igår lyckade jag skriva ett gäng texter som nu är tidsinställda, så jag slipper tänka på magasinet när jag är i Spanien. Jag testlagade en tomatsoppa som blev jättegod som ligger som recept på söndag. Jag fixade färg på tånaglarna och ska fortsätta med händerna idag. Jag borde ha packat också, iaf börjat, men det blev inte så...

När det gäller Spanienresan så vet jag bara att planet lyfter 06.15. I övrigt har vi varken fått något schema eller vet var vi ska bo. Vi var lovade att få all info senast i måndags och nu är det lovat att det ska komma under dagen idag. Jag vill gärna veta var jag ska sova och vilka jag ska besöka så jag kan googla lite och förbereda mej. För det är ingen semesterresa jag ska på, allt handlar om att det ska skrivas om. Jag skriver så gärna, särskilt som det blir sisdår 20 grader varmare i mitt liv medans jag gör det  :-)

Så idag måste jag ta tag i den där packningen! Och skriva några texter till. Men det hela slutar nog med att jag slår in julklappar och dricker glögg....


1 kommentar:

  1. Åh vad det låter skönt med en utomlandsresa!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: