onsdag 12 oktober 2016

Lite mycket nu...

Jag kom alltså hem från Mallorca i söndagskväll. För att inte behöva sitta vid datorn på söndagkvällen hade jag fixat inlägget med veckomatsedeln innan och schemalagt. Det var ju en himla tur... sedan jag kom hem har det nämligen gått i ett!!!

Den här veckan är det nämligen sk pressvecka och då är det fullt ös! I måndags var det ganska lugnt, men då var jag så trött att jag bara gjorde det mest nödvändiga. Så det blev bara ett par pressevent den dagen, men å andra sidan skulle jag köra Martins föräldrar till flyget och sitta i bilen i drygt två timmar. Så det blev ändå kollaps i soffan med stora, tjocka filten på kvällen.

Igår och idag har det varit lite mer... igår sprang jag runt som en tok för att klara av mina möten på fyra timmar som vi har som regel för pälsbollen för att slippa hundvakt. Å jag klarade det på minuten! Men då tog jag bort ett par ställen som jag får prioritera nästa gång istället. Eftersom jag skyndade mej fick jag ju ganska mycket tid på eftermiddagen, att jobba tänkte jag... men då var jag helt slut och satt i princip bara och glodde rätt fram med hunden i knät. Det blev bara att kolla av lite mail, sen var kollapsen ett faktum igen. Men tjocka filten förstås, det är för jäkla kallt i det här landet!

Idag visste jag att jag inte skulle klara de där fyra timmarna, så jag körde pälsbollen till mina föräldrar direkt på förmiddagen. Men först var jag till Vårdcentralen och lämnade blodprov inför besiktningen av köldkörteln nästa vecka. Sen drog jag in till stan och hann med ett möte innan jag skulle på lunch på Den Gyldene Freden. Där skulle vi få lunch och smaka ett nytt vin som släpps på systembolaget idag. En jättemysig lunch och vinet var jättegott!

Jag och Annika tog sällskap från lunchen och hann besöka ytterligare sex ställen efter det. Sen borde jag tagit en till men då hade jag så mycket att bära att jag helt enkelt inte orkade mer. Så vi tog oss till centralen och åkte åt varsitt håll. Hämta hunden, hem, lite jobb och sen kollaps i soffan igen. Nu sitter jag här medan Martin fixar middag och jag vet att jag måste skriva ett par texter innan jag går och lägger mej. Å jag är sååå trött!

Imorrn är sista pressdagen för den här gången, sen är det faktiskt inget bestämt alls på hela fredagen. Då hade jag tänkt att träna, men det orkar jag nog inte... morgondagen börjar med en äggfrukost inför Äggets Dag på fredag. Sen ska jag till 4-5 olika ställen innan jag åker hem och går ut med hunden och sätter mej och jobbar. Om inte kollapsen återigen är ett faktum...

Jag fixar verkligen inte ett för högt tempo. Några dagar är ok, men inte för många. Att först vara borta fyra dygn och sedan komma hem till detta är lite för mycket, men helgen blir ganska lugn. Å nästa vecka är nästan helt tom, då borde jag hinna ta igen mej lite. Jag har ju inte ens hunnit träna på nästan två veckor, så det måste jag prioritera nästa vecka.

Jag vet ju att det blir så här ibland, så är det. Jag vet också hur trött jag blir av det, men det är ju bara korta perioder några gånger om året. Det klarar jag. Nu ska jag bara kollapsa lite  :-)

2 kommentarer:

  1. Låter jobbigt att gå på pressluncher... Ja jag blir "lite lätt" provocerad av dina inlägg när det handlar om detta och jag tror inte riktigt jag är ensam om det, men jag är nog ensam om att skriva det. Hoppas iaf att maten smakade bra idag och att du fick med dig många trevliga saker hem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Presslunchen igår var faktiskt inte bara glam och glamour. den inkluderade en föreläsning på engelska av en fransman bla om hur man framställer vego-vin. Så det gällde att koncentrera sej för att förstå och sen ska det ner på pränt också. Det kanske man inte tänker på som utomstående? Men det var en otroligt vacker plats med god mat och dryck.

      Inlägget var enbart en förklaring till varför det inte kommit ut några inlägg på ett par dagar, då det kommit frågor om jag trillat av jorden :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: