måndag 5 september 2016

Veckomatsedel vecka 36

Plötsligt slog det mej att det bara är drygt 3 månader kvar på året. 2016 har gått i raketfart! Om sisådär 15 veckor är det alltså julafton och jag har för ovanlighets skull knappt köpt några julklappar alls än. Jag brukar ju köpa de flesta under sommaren och vara färdig i november  :-)

Det innebär också att nästa stora helg och svårighet för oss Viktväktare är om ungefär 10 veckor, då advent börjar. De närmaste 10 veckorna borde man alltså ta tag i sej själv lite extra för att komma tillbaka till formen man hade innan semestern... Jag är hyfsat duktig... jag tränar och äter som jag ska, nästan... men jag skriver inte upp i checklistan varje dag och sömnen är det lite sisådär med.

Just den här veckan blir maten lite som den blir eftersom jag är borta nästan varje kväll och Martin åker på jobbresa. Men veckomenyn finns där och används när det går, ni som vill kan blanda och ge lite som passar er bäst  :-)

Här är veckans middagar:

Måndag: Räkgryta med majs 5 SP plus ris
Tisdag: Kassler i ugn med broccoli 5 SP
Onsdag: Parmesangratinerad kyckling 5 SP
Torsdag: Pasta med zucchini och fetaost 3 SP plus pasta
Fredag: Purjo och lövbiffsgryta 4 SP plus ris
Lördag: Pulled Tubs 10 SP
Söndag: Fisk i ung med kräftzatziki 4 SP plus potatis

Ha en riktigt fin vecka everyhopa!

1 kommentar:

  1. Åhh, lövbiffsgryta ,kunde äta den varje dag, sååå god !!! tack för bra recept !

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: