måndag 19 september 2016

Veckomatsedel v 37

Måndag igen och ny veckomeny! Detta är första veckan med recept från vår nya sida. Nu är det lättare att hitta recepten, gilla, dela och skriva ut dem. Det går att söka i sökrutan och även i kategorier. Allt är inte överfört än, men det kommer vart efter. Vi kommer även i fortsättningen att försöka ha med Smartpoints i recepten  :-)

Efter en hektisk period med mycket utemat är jag sugen på helt vanlig mat med få points. Så jag har försökt att få en bra blandning av kött, fågel, fisk och vegetariskt. Jag gillar snabblagat och få ingredienser, så det har jag också försökt att tänk på.

Här är veckans matsedel, håll till godo!

Måndag: Pasta Carbonara 11 SP
Tisdag: Risotto 13 SP
Onsdag: Kyckling i balsamico- och oreganosås 4 SP plus potatis
Torsdag: Kassler i ugn med broccoli 5 SP plus tillbehör
Fredag: Pasta med zucchini och fetaost 3 SP plus pasta
Lördag: Örtfylld kyckling med tomatsås och oliver 4 SP plus ris
Söndag: Potatis- och tonfiskgratäng 7 SP

Vad gillar ni vår nya sida? Visst är det mycket lättare att hitta recepten? Hjälp oss gärna att sprida nya Du i Fokus så fler kan ta del av våra goda recept  :-)

Ha en fin vecka everyhopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: