måndag 22 augusti 2016

Matsedel vecka 34

Så har nästan hela augusti också passerat och sommaren är snart över. Jag får alltid en slags sorg i hela kroppen vid den här tiden. Sommaren, solen, värmen och ledigheten känns redan över och tiden till nästa sommar är så otroligt långt borta. Men men... sånt är livet...

Förra veckans minus på vågen byttes i ett plus den här veckan. Jag har haft värk, sovit dåligt och haft en halvdålig kosthållning. Men träningen har jag skött exemplariskt, så det kunde varit värre... inget att gräma sej över, det är bara att köra upp på banan igen och fortsätta framåt.

Nu börjar en hektisk period med massor att göra och mat som andra bestämmer. Men så här hade vi tänkt att veckan ska se ut:

Måndag: Krämig citron och vitlökspasta 6SP/4PP plus pasta
Tisdag: Krabb- och räkgratäng 8 SP
Onsdag: Kyckling med mozzarella fr 6 SP
Torsdag: Purjo- och lövbiffsgryta 4 SP plus ris
Fredag: Blomkålspizza 4 SP/4PP
Lördag: Grillspett med stora räkor
Söndag: Kassler i ugn med broccoli 5 SP

Hoppas ni får en fin vecka och glöm inte att andas emellanåt. Det tar ett tag innan man vant sej vid höstschemat efter sommaren, jag försöker se det som ett tillfälle att förbättra något som jag varit missnöjd med. Att skapa en ny god vana när man ändå måste vänja sej vid en massa annat nytt. Den här hösten handlar det om att inte skjuta upp saker...Vi får väl se hur jag lyckas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: