lördag 26 mars 2016

Vi hittade knark på rummet!

När vi är ute och åker kan tydligen vad som helst hända...

När vi kom fram till hotellet packade vi upp och skulle ta en tur i omgivningarna för att äta lunch. När Martin ska lägga in läsplattan, pass och lite annat i säkerhetsboxen hittar han en liten plastpåse. Det är växtrester kvar i påsen som han luktar på, sen ger han den till mej. Jag både ser och känner på doften att det är marijuana.

Jag har aldrig använt droger men tyvärr har jag varit kontakt med det och vet hur det doftar. Det här är ingen tvekan! Precis när jag inser det så inser jag också att vi inte kan kasta det i soppåsen. Om städerskan hittar det så kommer ju hotellet tro att det är vårt. Å nu har ju påsen våra fingeravtryck också...

Så vi går ner med påsen till receptionen och försöker så diskret som möjligt att prata med mannen som står där. Han tar förundrat påsen, luktar på den och vi ser direkt att även han vet vad det är. Han börjar slå på datorn för att se vem som hade rummet senast och säger att han ska prata med sin chef. Vi säger bara att vi inte vill ha något med saken att göra men att vi finns om någon behöver ställa frågor till oss osv.

Sen går vi vår runda på stan och glömmer bort det hela. Nu får vi se vad som händer. Man kan ju inte låta bli att undra vad som hade den hänt om detta varit i Thailand... 


1 kommentar:

  1. Vadå?? Testa ni inte?
    Vi fick faktiskt en konstig grej i Paris. Lite knärk på golvet. Suck..
    kramis fining

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: