tisdag 22 mars 2016

Men va f-n...

Här tränar man och verkligen känner hur kroppen förändras, så visar värdena nåt helt annat. Så jäkla surt!

Innan jul visade mätningarna på gymmet att kroppen slimmat ihop sej massor! Skillnaden var jättestor och jag var förstås jättenöjd.  Inför dagens mätning var det väldigt spännande, jag känner att det hänt massor och såg fram emot nya fina siffror. Så blev det inte...

Centimetrarna över magen och rumpan var färre, men annars var det någon halv centimeter mer på alla andra ställen. Fettmätningen var egentligen mest spännande, men den visade också plus. Inte så mycket, men ändå...

Jag känner ju att jag är mindre och orkar betydligt mer på gymmet vid varje träningstillfälle. Att då se måtten öka istf att minska är riktigt surt! Kom inte och säg att det är muskler, det ser jag ju på fettmätningen att det inte är. Det är dessutom fett som tar plats i kroppen, inte muskler. Jag borde ha massor med minusresultat!

Vi kom fram till att det måste vara nya medicinen som ställer till det. Jag har tagit levaxin i snart sex veckor, kroppen är kanske inte van än. Därför ska jag fortsätta som vanligt, så tar vi en ny mätning om 3-4 veckor igen. Så får vi se vad som hänt då.

Detta är inget som sänker mej, snarare tvärtom! Detta får mej bara att kämpa ännu mer! Jag ska ha resultat! Så är det bara! Jag ser ju att det händer saker med kroppen! Jag har aldrig förut tränat i linne, eftersom jag tycker att jag sett ut som en prinskorv. Nu har jag faktiskt börjat med det, eftersom jag börjar se resultat. Jag ser faktiskt inte tjock ut längre. Mitt bmi ligger fortfarande på gränsen till övervikt, men just nu är vikten ganska oviktig så länge jag inte går upp massor. Det är kroppen som ska omformas, det är det som är viktigt.

Gårdagens vägning visade ett hekto upp. Ett hekto kan bero på precis vad som helst, så det räknas knappt. På torsdag åker vi till Riga och har ingen koll på maten alls eftersom det är någon annan som bokat allt åt oss. Men det finns ett gym på hotellet som vi tänker testa och självklart blir det massor med steg, vi går alltid överallt när vi reser. Bästa sättet att se en ny plats är med fötterna  :-)

Så det är bara att fortsätta framåt! Göra bra val, motionera, vila och skratta! Det har varit ett vinnande koncept hittills, varför ändra något som funkar?


2 kommentarer:

  1. Man ska aldrig tappa sugen, nä upp och hoppa, lilla loppa, du har rätt inställning, kram ♥

    SvaraRadera
  2. Det är mkt som ger olika resultat speciellt i förhållandet vätska fett muskler. Huvudsaken är att man mår bra och känner att man blir starkare om man tränar.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: