måndag 29 februari 2016

Veckomatsedel vecka 9

Ni som har barn och bor i Stockholm har förmodligen sportlov just nu och vill ha snabb och lättlagad mat. Så vill jag alltid ha det! Jag avskyr krångliga recept som tar lång tid. Å andra sidan är det oftast Martin som lagar maten hemma hos oss, jag läger bara fram recept som jag är nyfiken på  :-)

Jag började på Viktväktarna just för att jag inte lagade mat. Barnen fick maträtter lagade från grunden, medan jag själv väntade med att äta tills de hade somnat och då tryckte jag i mej limpmackor med ost. Resultatet blev viktuppgång och trötthet. Jag skrev in mej på viktväktarna för att få en sundare syn på mat, recept och gå ner i vikt. Å så blev det!

Efter nästan två månader utan träning pga semester och operation ska jag försöka komma igång igen. Utmaningen den här veckan är alltså att träna minst 2 ggr på Curves, promenader varje dag och fylla i checklistan ordentligt. Jag lyckades få till två pass på Curves förra veckan, himla bra! Bröllop och bröllopsresan är bokad, nu kör vi!!!

Veckomatsedel vecka 9:
Måndag: Spagetti med kasslersås 5 SP plus pasta
Tisdag: Vitlöksräkor 6SP plus ris
Onsdag: Köttfärslasagne med keso 12 SP
Torsdag: Kyckling i ugn med färskoströra 7 SP
Fredag: Blomkålspizza 4 SP
Lördag: Taco med hemmagjord tacokrydda
Söndag: Krabb- och räkgratäng 8 SP

Klicka på maträtterna så kommer ni till recepten  :-)
Ha en fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: