måndag 8 februari 2016

Veckomatsedel v 6

Då är alla födelsedagar, helger och operationer över. Äntligen! Det var med en viss bävan jag ställde mej på vågen imorse... Jag vägde mej inte förra måndagen eftersom jag då fastat och skulle opereras tidigt på morgonen. Så detta var ett tvåveckorsresultat som bottnat i lite väl mycket kalasande. Men det var inte så illa alls: 1 hekto ner! Det är jag absolut nöjd med  :-)

Den här veckan är jag ensam mellan onsdag och söndag, då sambon ska på konferens med nya jobbet. Alltså blir det bra mat som funkar till lunch dagen efter och ett gäng matlådor. Håll till godo!

Måndag: Biffstroganoff 6 SP plus ris
Tisdag: Vegetarisk moussaka 6 SP
Onsdag: Bräckt kassler med spenat och ostpasta 8 SP
Torsdag: Indiska räkor 2 SP plus ris
Fredag: Köttfärslasagne med keso 12 SP
Lördag: Gratinerad kyckling 5 SP plus ris
Söndag: Fisk och paprikagratäng 4 SP plus ris

Nästa vecka satsar jag på minst 2 hekto minus, då är jag under 60 igen. Vad är ditt mål?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: