torsdag 17 december 2015

Lakritschokladbollar!

Tänk att  det är så lätt att spåra ur när man sitter och jobbar. Skulle leta efter recept på rätter med skaldjur som vi ska provlaga, men hittade detta... jag var ju lixom bara tvungen att testa!!! Så här min lakritstokiga vänner, har ni recept på ljuvligt godis för lakritsnördar!

Lakritschokladbollar
ca 25 stycken

100 g mjukt smör
1 dl strösocker
4 msk kakao
3 dl havregryn
Lakritspulver att rulla bollarna i
Jag hade även en tesked med lakritssirap som lite extra smaksättare i smeten  :-)

Blanda ihop alla ingredienser. Rulla små bollar och rulla dessa i lakritspulvret. Ställ kallt, men ta fram en stund innan du serverar dem. Som om man hinner vänta lixom!!!

Världens enklaste godis och man är faktiskt hyfsat nöjd efter bara ett par stycken. Hela satsen är 74 SP, så varje boll blir 3 SP. Det är det värt!!!

Jag vågade bara göra en halv sats  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: