lördag 19 december 2015

Hittade muskler!

Trots att jag är sk normalviktig, så har jag såna där fula och avskyvärda handtag på ryggen. Ni vet såna där som ser ut som tuttar på ryggen, blä! De har inte försvunnit med viktnedgången och jag avskyr dem!

Det är en av anledningarna till att jag började på Curves för ett år sedan och har harvat på där. Men jag har inte sett någon större skillnad förrän nu! För drygt en månad sedan fick Curves nya maskiner och de gör tydligen susen. Igår hittade jag nämligen muskler!!! Jag har kört ganska intenstivt några veckor och nu ser jag för första gången resultat på kroppen. Jag börjar få en midja igen, när jag spänner armen ser jag muskler och när jag spänner magen har jag faktiskt muskler även om de är väl vadderade än så länge.

Mitt mål med träningen är alltså inte att gå ner i vikt utan att omforma kroppen. Det jag förut gjort med löpning, men när knäna pajade för några år sedan gick ju inte det längre. I år har jag koncentrerat mej på att få ordning på smärtan. Kiropraktorn har gjort sitt, sjukgymnasten har gett mej övningar och akupunktur och ortopeden skickade mej till ortopedtekninkern som ska hjälpa mej ännu mer. Klacken på högerskon gör att jag blir symetrisk, nu ska jag få ilägg i skorna så att fötterna kommer i rätt vinkel och det borde ta bort det värsta ontet i knäna så jag kan springa igen. I bästa fall kanske det kan bli ordning på höften också.

Jag tränar alltså fast det gör ont, det blir lixom inte värre med träning ändå. Däremot mår jag bättre när jag ser att kroppen omformas, blir starkare och orkar mer. Värken blir mindre i övriga kroppen av träningen och jag får upp kroppstemperaturen. För mej som alltid fryser är det kanonskönt att faktiskt bli lite varm en stund. Jag svettas inte som normala människor, men blir iaf varm.

Årets mission har alltså varit att minska värken och omvandla fläsk till muskler. Å jag har lyckats hyfsat med bägge! Ska bli spännande att se hur jag ser ut till sommaren, på bröllopet... jag vill ju ha en snygg rygg i klänningen. Det är bara att kämpa på!

1 kommentar:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: