torsdag 19 november 2015

Min relation till Baileys...

Som ni vet så har jag en hund som heter Baileys. Det säger väl rätt mycket om vad jag tycker om...? Ja, jag erkänner! Jag är väldigt svag för drycken Baileys och skulle nog kunna leva på det och lakrits om jag även fick lite sol på näsan samtidigt.

Jag dricker det gärna som det är, men kan lika gärna ha det i en drink. Martin brukat skaka ihop Baileys, is, mjölk och lite Malibu - så smakar det som Bounty ungefär - jättegott!

Hittills har jag varit på tre olika event med Baileys, det var faktiskt på så sätt som jag och Annelie träffades på tu man hand första gången för två år sedan. I våras var jag på ett annat event där bakverken var i fokus och igår var vi på ett med vinterdrinkar. Jag blev inbjuden och tog med mej Annelie som min plusetta, det blev en plustvåa också då Annika också följde med.

Vi var på ett gäng pressvisningar på förmiddagen och efter lunch gick vi iväg till Svartengrens på Tulegatan. Där fick vi se hur man blandar fyra olika drinkar och förstås smaka på dem! Min favorit var en varm drink som smakade som en lyxigare variant av varm choklad och som kommer att passa perfekt i vinter. Eftersom den var så attans god och jag vet att flera av er där ute också tycker om drycken, så kommer recptet här:

Baileys Orange Chocolate Dream

50 ml Baileys

Varm choklad:
3 dl mjölk
1 dl grädde
100 gr choklad
2 msk sockerlag
1 nypa salt

Blanda Baileys med den varma chokladen. Toppa med en klick grädde, gärna smacksatt med grand marnier och lite rivet apelsinskal. Servera bums!

Fler recept kommer senare på Du i Fokus. Där kan du läsa allt om Amaryllisens dag som är idag och hur du ska sköta din blomma på bästa sätt för att sedan få den att blomma igen. Missa inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: