söndag 1 november 2015

Favoriter just nu

Ni som följt mej ett tag vet att jag inte alls tagit hand om mej själv förrän de senaste åren. Jag har utsatt min hy för ren tortyr faktiskt genom att vara i solen 24/7 så fort jag kunnat, inte smörjt in mej på något sätt, sovit med det lilla smink jag haft osv. Det är inte förrän de senaste 2-3 åren som jag börjat bry mej överhuvudtaget och nu är jag faktiskt ganska noga. Men jag har tydligen en bra hy och bra gener, det finns inte mycket rynkor eller solskador alls konstigt nog.

Nu när jag har börjat ta hand om mej och får testa mängder med produkter, har jag förstås hittat en del favoriter. Vissa märken hade jag aldrig ens hört talas om innan jag fick möjlighet att gå på olika pressvisningar. Ni ser en del av dem på bilden uppe till höger, men några grejer är jag så nöjd med att de är slut för länge sen och ska skaffas nya. Däribland hör alla produkter från YR (Yvonne Ryding), snygga förpackningar, pyttelite doft, dryga som sjutton och sååå mjuka och sköna krämer. Jag älskar dagkrämen och deon, men de är alltså slut...

Alla shampon från John Frieda gillar jag rejält! Dem hade jag inte hört om förut och är så glad att jag fått testa. Nu ingår de i standardsortimentet här hemma. Nivea har eyemakeup-remover som är supereffektiv och tillför huden en massa fukt som känns skön efter en lång dag. Deras deo är också toppen, särskilt den mot stressvett och den för svartvita kläder. Lövegrip Carecolour har också himla bra shampo i bra resevänliga förpackningar, men det är särskilt hudskrubben som jag fastnat för. Jag älskar att skrubba hela kroppen och sen gammal hud försvinna och känna sej så där rosig och ren. Restylan har en dagkräm som är tunn tunn och jätteskön, doftar svagt av päron eller nåt liknande. Den går direkt in i huden och är ett bra underlag resten av dagen. Åsså har vi removepads från Topz/Gunry, en himla smart grej när man inte riktigt orkar bry sej eller behöver ta bort hela eller justera detaljer i en makeup snabbt. Det är helt enkelt en rund liten våtservett med rengöring och aloevera som snabbt tar bort det man behöver ta bort.

Den som såg mitt badrumsskåp för några år sedan och som ser det idag skulle inte tro att det är samma person. Förr var det i stort sett bara en deo, kanske en hudkräm av något slag och billigaste shampot och balsamet som stod där. Jag fick tom plats med hela familjens tandborstar och tandkräm! Nu är det betydligt mer och står överallt, tom på golvet... Runt badkarskanten är det ganska fullt av schampo, balsam, inpackningar av olika slag och skrubber både till kropp och ansikte. Jag har förändrats ganska mycket kan man väl säga.

Numera har jag tid och med tiden kom även ett intresse. Jag testar varenda grej jag får och de jag gillar skriver jag om, de andra får lixom bara vara. Jag har inget behov av att skriva negativt om något eller någon. Det får bara glömmas bort. Ibland tar det väldigt lång tid innan jag skriver något om vissa grejer jag får, de behöver lite tid på sej för att visa sin rätta sida.

De här är iaf mina favoriter just nu, hoppas ni kan få några tips på grejer att testa. Detta inlägg är inte sponsrat på något sätt, utan jag väljer att dela med mej av det jag upptäckt att jag tycker om. Senare ska jag även ge er mina favoriter inom makeup, men det får vänta lite. Naglar behöver jag knappast göra ett särskilt inlägg om, de kommer ju lite titt som tätt ändå. Och alla som följer mej på instagram har koll på vad jag bär och testar varje vecka. Följ mej gärna där!

Har ni några favoriter som jag borde kolla in lite extra? Prisvärda produkter som ni tycker extra mycket om. Ge mej tips!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: