torsdag 1 oktober 2015

Mina snabba favoriträtter

För en tid sedan listade jag mina fem favoriträtter och det gillade ni tydligen. Så många har hört av sej och tackat för tipsen och har tydligen ungefär samma smak som jag  :-)

Men de recepten var inga snabba grejer direkt... moussakan och blomkålspizzan tar ganska lång tid att fixa. Även om det är värt tiden och jobbet så kanske man inte har tid att fixa det efter jobbet en vardagkväll. Så nu tänkte jag lista min fem snabbfavoriter. Fem maträtter som är både goda och som går snabbt att göra. Det låter väl bra?

Håll till godo!

1. Pasta i spenatsås - både favorit och snabblagat! Desssutom vegetariskt  :-)
2. Filé i dragon- och senapsås - är också en favorit och snabblagat!
3. Pasta Carbonara Leggera - pasta med en god sås funkar alltid!
4. Tortillapizza - huuur enkelt som helst! Man tager vad man haver  :-)
5. Spagetti med kasslersås - snabbt och perfekt till matlådan!

Mycket pasta blire... men ska det gå snabbt så är det nästa pasta som gäller om man vill ha några kolhydrater till maten. Ibland kan jag tycka att det räcker med wokade grönsaker och kanske en kycklingfilé. Men ska jag ha en fullständig måltid och det ska gå snabbt så slutar det nästa alltid med pasta eller tortillas.

Här är iaf mina tips. Du får gärna bidra med fler  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: