onsdag 23 september 2015

Makeoverday!

Igår var det dax! Dax att släppa kontrollen och låta någon annan bestämma över mitt utseende. Något som väldigt många drömmer om att få göra och den här gången var det min tur att stå i centrum en hel dag. Jätteroligt och jättekonstigt!

Jag var inte ett dugg rädd för att släppa kontrollen. Herregud, det är ju bara utsidan! Håret växer ut, smink kan tvättas bort och kläder går att ta av. Gott om tid hade vi också, jag skulle ju inte vara i stan förrän vid 19-tiden. Hur mycket hinner man inte på 6 timmar lixom...

Strax innan 12 åt jag lunch med fina T på Kahls i Kungens Kurva Köpcenter. Klockan 12.30 var T mer nervös än jag och nästan puttade ut mej ur butiken så jag inte skulle bli sen. Jag möttes upp av tre personer i centrumledningen och fick även träffa centrumchefen. Vi var två personer som skulle göras om, en man från Vällingby och jag. Vi gick igenom dagen, fick skriva på papper och blev fotograferade.

Vid 13 trycktes jag ner i en frisörstol och Rebecka på Skult började färga slingor i mitt hår. Jag hade kunnat tvätta ur den där färgen hela dagen, man fick nämligen ligga i en massagestol under shamponeringen! Jösses så skönt! T kom in med lakritste åt mej också, så det var värsta servicen  :-)

Några timmar senare var jag färdig, med nötbrunt hår med gyllene slingor i. Himla fint blev det! Då började jakten på kläder, Johanna från köpcentret och hennes praktikant hade redan lagt undan lite kläder här och där så det var bara att gå runt och börja prova. De såg snabbt vad jag ville dölja och vad som skulle framhävas. Så skönt att slippa läsa mellan raderna... tjejerna vågade rätt snart säga rätt ut vad som passade och vad som såg riktigt fult ut. Ändå tog det lång tid att hitta en hel utstyrsel till mej, jag har ju lite "fel" dimensioner.  Men på Lindex hittade jag iaf två blusar och på HM byxor, kavaj och skor.

Nu började klockan springa iväg, men det var sminkning och fotografering. Återigen placerades jag i en stol och Johanna började sminka mej. Under tiden drack jag en ny kopp te och funderade ut en lösning på hur jag skulle hinna till Maximteatern... Det fick helt enkelt bli bil in till stan, annars skulle det inte gå. Med ett nytt ansikte bytte jag om till mina nya kläder och valde blusen med mest färg för bildens skull. Ställdes upp mitt i köpcentret för en ny bild medan människor passerade och nyfiket tittade på oss.

18.30 sprang jag ut till bilen i regnet, la snabbt in en bild på instagram och drog in till stan. Jag hann precis! Väl inne i salongen hann jag reflektera lite snabbt över dagen innan föreställningen började. Vilken dag! Tack alla på Kungens Kurva Köpcenter för att jag fick den här egotrippen. Vilken lyx att bara ledas runt och bli fixad från topp till tå. Alla var så otroligt trevliga och tålmodiga, särskilt Johanna som fick kämpa länge med mej. Jag har fått så otroligt många komplimanger och är väldigt nöjd med hår och alla kläder. Klackarna var dock liiiite för höga, så dem får jag ha när jag ska gå en kort bit bara, men jäklar va snygga de va  :-)

Det är verkligen höjden av lyx att bli så här ompysslad och det är något jag önskar att alla fick uppleva. Det här kommer jag att leva länge på. Ett stort tack till alla inblandade från hela mitt hjärta!!!


4 kommentarer:

  1. Gu' vad roligt. Å så snyggt det blev, hårfärgen passar dig jättebra

    SvaraRadera
  2. Jädrans så snyggt. Den där frisyren, och färgen . wao. Ja helheten med.
    Så sugen jag blev på att göra något liknande.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Wow så snyggt!
    Vilken härlig dag!

    SvaraRadera
  4. Hej. Du blev jättefin :) Trots att detta är ett äldre inlägg. Så prövar jag att skriva. En fråga Får man rabatt på dom kläder som du fick prova och trivdes i? Tänkte håret make osv. Kostade väl inget? I utbyte att du ställde upp på fotografering och att dom fick fria händer. Hur som helst så har du en jätte härlig blogg som jag halkade in på. Då jag sökte på att bränna livmoder slemhinna. Jag ska få göra det och väntar på tid. Har så besvärligt med enometrios dock lätt, men tyvärr bryr sig inte smärtan om det. Kramar

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: