torsdag 11 juni 2015

Mysko reaktion

Nya bågar med lite bling!
Nu har det gått en vecka sedan älgkrocken. Det är fortfarande många frågetecken kvar att räta ut och jag reagerar fortfarande mysko på olika saker.

Vi vet fortfarande inte om bilen ska lagas eller skrotas. Men igår bestämde jag mej iaf för att ställa av den så länge. Rullar gör den hur som helst inte på ett tag. Jag fyllde i pappret och när jag la blanketten på brevlådan kräktes jag nästan. Jag blev illamående och allt började snurra. Så fort jag över huvudtaget bara tänker på att fylla i försäkringspapprena blir jag illa till mods och lägger bort dem. Men snart måste jag ju göra det! 

Igår tog jag iaf tag i en av de större grejerna runt olyckan och det var att fixa nya glasögon. Mina nuvarande blev repiga av glaset som exploderade i mitt ansikte. De håller ihop, men är svåra att se igenom. Så igår blev det synundersökning och nya bågar. Om två veckor kommer de. Så får vi hoppas att försäkringen står för det. Ikväll är det Martins tur att gå dit och fixa sina glasögon.

Gårdagen var ganska ok, då hade jag lite annat att tänka på och funkade rätt hyfsat. Men allt går så långsamt och jag är så trött hela tiden. Men jag lyckades ändå fixa en viktig sak igår och det var att beställa blombud till vår hjälpande ängel Lotta och de andra på Varbergs Kurort. Så imorrn får de en bukett som tack för allt de gjorde för oss. Hoppas de uppskattar den.

I övrigt pysslar jag mest runt här hemma. Jag har avbokat flera grejer som jag borde varit iväg på, jag vill bara vara hemma. Jag försöker förbereda inför imorrn när vi ska åka till Åbo på kryssning. Vi skulle åkt 48 timmar, men ändrade till 24. Jag pallar inte mer. 

Jag önskar att allt bara var en dålig dröm... 


1 kommentar:

  1. Inte reagerar du mysko! Du är ff i chock, det är ingen liten grej som ni har varit med om!
    Ta det lugnt, hoppas du verkligen gör det, och vila din själ.
    Kramar!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: