onsdag 20 maj 2015

Snopet!

Ni vet ju att jag är solberoende och att jag hittills är väldigt missnöjd med vårvädret. Just nu är jag inte bara missnöjd utan jäkligt snopen!

Har varit på springande fot hela dagen. Började med en pressfrukost 8.30 och efter det har jag varit på ytterligare 5-6 ställen. Allt skulle gå väldigt fort eftersom jag lovat Senior att följa med honom när han skulle skriva på kontraktet för lägenheten kl 15.00. Så jag hade nästan räknat ut i minuter hur länge jag kunde stanna på varje ställe och hur lång tid det fick ta mellan ställena.

Å schemat höll! Jag hann till och med hem för att släppa ut Baileys en pytteliten stund och lämna av alla kassar. Sen var det bara att skynda ner till centrum, möta upp sonen och kliva in på Botkyrka Byggens kontor. Vi fick svar på alla våra frågor, han skrev på alla papper och 15 minuter senare var vi klara. Jag har en väldigt glad son nu  :-)

Ner i centrum och shoppa ny behå, nu vet jag vilken storlek och modell jag vill ha efter att ha testat några olika. Pushup, 80C - fatta va! C!!! Snart ska ni få se nya bilder, ärren syns nästan inte längre och då har det inte ens gått ett år sedan operationen. Jag är så otroligt nöjd!

Hem, av med kläderna och ner i solstolen. Nöjd hund la sej till rätta vid mina fötter och vi suckade högt av välbehag bägge två. Då börjar det REGNA!!! Det öser ner! Droppar stora som elefanter! Så jäkla snopet och så jäkla sur jag blev! Det var bara att packa ihop sej och gå in igen och börjar skriva den här bloggen i rena ilskan. På med kläderna... och nu är det sol igen! Vågar jag ta av mej igen tro? Eller börjar det regna då?

Med 20 000 steg i benen är jag rätt mör. Så jag tror jag tar en stund på soffan istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: