måndag 25 maj 2015

Minus på vågen och god lunch

Måndag igen och vägning. Förra veckan var en riktigt katastrof när det gäller maten... pressvisningar, alkohol och bufféer är verkligen ingen som gör att vågen tar ett glädjeskutt neråt. Men det blev faktiskt ett minus ändå! Hela 2 hekto. Min viktkurva det senaste året ser ut som värsta slalombacken, men det är faktiskt inte mer än knappt 3 kilo. Det ser alltså mycket värre ut än det är  :-)

Den här veckan blir lite bättre, tre olika pressevent men inga större mängder mat som jag har förstått det. På söndag fyller min pappa 70 år och då är det klart att det blir en hel del gott, men det brukar bli helt ok ändå när föräldrarna bjuder på mat. Så jag hoppas på ett minst lika stort minus nästa vecka.

Idag är jag "ledig" och har haft en riktigt produktiv dag. Inte jobb-mässigt, men hemma-mässigt. Baileys har fått en ordentligt promenad och tassvård. Vi har legat på golvet och myst och slipat klorna med dremmeln, så nu är han både färdiggosad och har snygga tassar. Han gillar inte alls att fixa klorna, men med slipmaskinen funkar det helt ok. Mycket bättre än den läskiga klotången.

Jag har kört en tvätt- och en diskmaskin och plockat ur bägge. Flera stora pappershögar har rensats och massor har slängts. Så nu får vi plats att packa ihop Seniors alla glas på köksbordet och ställa grejer som han ska pack ner. Jag har inte sett vårt köksbord på väldigt länge... nu hoppas jag att det ska vara framkomligt ett tag framöver.

Jag fixade en av mina favoritluncher, Quesadillas. Så enkelt och gott! Man tar bara två tortillabröd, lägger 60-70 gram skinka mellan plus några matskedar riven ost och värmer i stekpannan. Det brukar bli ca 10 PP, vilket kan vara lite mycket till lunch - men det är så gott så det får vara värt det  :-)

Nu har jag snabbstädat lilla toaletten och ska sätta mej och jobba resten av dagen. Det känns jättebra att ha hunnit så mycket som jag gjort hittills. De dagar som kroppen fungerar måste jag passa på att göra så mycket som möjligt. De kommer ju ganska många dagar som inte är alls så bra att jag får något alls gjort. Så är livet med kronisk värk, man kan inte alltid planera.

Hoppas ni har en riktigt bra dag allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: