torsdag 30 april 2015

Stroke!?

Trött och ont, men det går att dölja.
Som ni vet så har jag min dagar då allt känns dåligt, så är det att ha fibromyalgi. Jag kan hålla ett högt tempo, några dagar... sen måste jag vila om jag inte ska få ont eller bli dålig på annat sätt. Förra veckan blev det för mycket, men det visste jag redan innan. Så jag var beredd... så beredd man kan vara.

I måndags var jag fortfarande inne i tempot och var på Stockholm Beauty Weeks första dag av tre. Det var pressvisning med en massa utställare och information, god frukost och god lunch. Tyvärr var det mycket doft också, så jag var tvungen att gå därifrån tidigare än jag tänkt mej. På tisdagen hade jag bara en enda grej inbokad och det var ett besök hos min kiropraktor som låste upp hela mej. Jag hade rejäla låsningar i hela kroppen och var helt sned i både rygg, bäcken och nacke. Men det fixade han!

Resten av dagen gick åt till att knappt göra något alls, förutom att handla och gå med hunden. Jag var dödstrött! Sov en kort stund, men kunde inte riktigt koppla av. Så på kvällen smällde det till i huvet och jag blev faktiskt lite skraj. Det blixtrade på ett ställe bak i skallen, jag mådde illa och kunde inte ta minsta steg utan att hela huvet bultade. Stroke... gick genom skallen, men det skakade jag bort och gick och la mej istället. Jag sov illa, kunde inte vända mej i sängen utan att hela huvet exploderade och kunde därför inte slå på Martin när han snarkade. Vaknade lika trött som när jag gick och la mej, men åkte ändå in på en pressfrukost.

Gårdagen var inte kul. Molandet i skallen, var nog en rejäl nackspärr. Ingen fara på taket. Det fick bli ett par timmars tupplur och sen kunde jag faktiskt tänka igen. Mailen kollades, jag kunde jobba lite och gick en sväng med Baileys. När Martin kom hem var jag nästan som vanligt. Men trött. En sån där trötthet som inte försvinner med lite vila, det krävs mycket vila! Jag fryser, kroppen gör ont och ögonen svider. Vi gick och la oss tidigt och Martin bestämde att han skulle sova i gästrummet så jag fick ordentligt med sömn. Som jag sov!

Vaknade i morse och kände mej mycket bättre, nacken går att röra även om den gör ont i vissa lägen. Jag har jobbat igenom mailen sedan flera veckor och hittat missade mail och pressinbjudningar. Skit. Men nu är jag iaf igenom! Har ett gäng texter att skriva, men det får gå i den takt det går. Imorrn ska jag till Kolmården större delen av dagen, men sen är hela helgen ledig. Då hinner jag nog en hel del. Nästa vecka är det lite lugnare, lite...

Ikväll är det Valborg, vi ska bara äta god mat och inte se en enda brasa. Imorrn är det maj och jag hoppas att värmen kommer med den nya månaden. Jag vill ha varmt VARJE dag, inte bara en stund då och då. Trädgården ska fixas, gräset ska klippas, jag och hunden vill ligga i solen och sova. För det krävs värme! Ge mej! Jag vill bli varm hela vägen in i kroppen, känna solen i ansiktet och slänga jackan. Jag vill ha sommar. Så enkelt är det. För då mår jag bäst!

Ha en fin valborg och en trevlig första maj.

1 kommentar:

  1. Marlene, du måste vara rädd om dig. .. det finns bara en som du... Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: