lördag 18 april 2015

Minus är bara att glömma!

Planen för den här veckan var ju att det helst skulle bli plusminusnoll på vågen, eftersom nästa absolut blir ett plus. Men så kommer det inte att bli... det blir ett plus redan nu på måndag, definitivt!

Det gick ganska bra fram till torsdag, då sket det sej med snittar och gottis. Jag tackade nej till vin och champagne och valde vatten, alltid nåt... men inte tillräckligt... Jag har varit galet sugen på godis och igår kunde jag inte stå emot längre utan köpte en salmiakki som var såååå god!

Idag firade vi en 70-åring och var på en bar med honom. Jag drack en cider, vilket ju inte är någon större katastrof... men vi håller också på att testa Häagen Dazs nya glassmaker också... så det blev en halv sån burk när vi kom hem... å DÄR sprack precis allt! Hela planen gick åt skogen totalt!

Så blir det inte minst ett halvt kilo upp på måndag får jag vara nöjd. Shit va snabbt det går upp å då har jag ändå haft koll och skrivit upp varenda liten grej. Jag har ätit mina dagliga PP och dragit över min sk veckobonus lite grann bara. Så kan de flesta göra och ändå går ner i vikt, det kan inte jag!

Med Viktväktarna har man en daglig dos PP, en veckobonus plus det man eventuellt motionerar ihop att äta för. Jag kan bara äta mina dagliga och det är jag helt och hållet medveten om, så har det alltid varit för mej. Jag har en låg omsättning, så är det bara. Inte mycket att göra något åt, bara att acceptera. Men det innebär att jag måste ha superkoll! Å inte bli alltför less när det blir plus, eftersom det är väldigt lätt hänt.

Så på måndag blir det plus och förmodligen även nästkommande två veckor, men sen kör vi för fullt igen. Så gott det går alltså med allt som kommer ivägen... Jaja, livet är inte spikrakt, inte viktkampen heller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: