onsdag 7 januari 2015

Ett helt nytt liv!

Idag är dagen D för Martin! Idag började han äntligen sitt nya jobb  :-)

Efter sju månaders osäkerhet och till slut uppgivenhet fick han äntligen positivt besked och rodde hem sitt första jobb med fast månadslön. Det känns helt fantastiskt! Han har tidigare bara haft provisionslön och under våra sju år tillsammans har vi bägge levt på osäker provisionslön som vissa månader varit nästan noll. Att nu veta att det kommer in samma belopp varje månad är så otroligt skönt! Han får dessutom in mer på sitt jobb än vi fick tillsammans en bra månad. Så nu är vi trygga när det gäller ekonomin, även om jag inte drar in nåt knappt.

Så idag börjar inte bara Martins nya liv, utan även mitt! Jag kommer numera att vara ensam på dagarna, å eftersom han jobbar i Uppsala större delen av tiden så blir dagarna långa. Men det gör ingenting! Äntligen får jag ha datorn på kontoret ifred, även om jag sitter en del i vardagsrummet också. Jag ska försöka komma upp hyfsat på morgnarna, går det så går det... sen kommer dagarna mest att gå ut på att träna, ta hand om Baileys, må bra, gå på pressvisningar och jobba med magasinet och bloggen.

Just idag ska jag rensa mailen i stora datorn, som jag knappt haft tillgång till på de här sju månaderna. Där ligger mycket skit! Jag ska börja skicka pressinfo till en massa ställen om magasinet. Pälsbollen ska få promenad och tassvård. Åsså ska jag faktiskt åka och hälsa på våra gamla medlemmar (och nya) på Viktväktarna i Huddinge i eftermiddag. Sen ska JAG fixa middag! Bara en sån sak!

Det känns så skönt att alla är på "rätt" plats. Mina män i livet är på sina jobb som de trivs på, just nu är det trasselfritt och harmonin är på väg tillbaka. När jag vaknade i morse hade jag en tass i ansiktet och jag mådde bra! En väldigt skön känsla som jag hoppas ska stanna länge!

Idag önskar jag min älskade sambo ett stort lycka till och hoppas att allt blir precis som han drömt om. Ett helt nytt liv!


2 kommentarer:

  1. Hittade hit via Geddfish.

    Vilken bra början på året :)

    SvaraRadera
  2. ÅH vad härligt att höra, vad glad jag blir !!!
    kram kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: